|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mathematical Methods in Physics I |
|
Dersin Kodu |
: |
FK-501 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. AYŞE POLATÖZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Matematiği farklı fizik problemlerine uygulama becerisi kazanır. Fiziki olayların temel düzeyde anlaşılmasını ve matematiksel bir dil ile tanımlanmasını sağlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çeşitli alanlarda araştırma yapacak lisanüstü Fizik yada Mühendislik öğrencileri için gerekli ileri matematik kavramlarının ve uygulamalarının verilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sonlu seriler, kuvvet serileri, Kısmi diferansiyeller, Katlı İntegraller, Adi diferansiyel Denklemeler, Varyasyon Hesabı, Özel Fonksiyonlar, Diferansiyel Denklemlerin Seri Çözümleri. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat Fakültesi derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İnfinite Series; Geometric series, Convergent and Divergent Series, test for convergence of Series |
reading the chapter in textbook |
Lecture |
|
2 |
Power Series, İnterval of convergence, expanding functions in power series, some uses of series |
reading the chapter in textbook |
Lecture |
|
3 |
Partial Differentiation:Total differentials, chain rule, implicit differentiation, |
reading the chapter in textbook |
Lecture |
|
4 |
Partial Differentiation:maximum anda minumum problems, change of variables, Differentiation of integrals: Leibniz rule |
reading the chapter in textbook |
Lecture |
|
5 |
Multiple Integrals: Double and triple integrals, application of integration, |
reading the chapter in textbook |
Lecture |
|
6 |
Multiple Integrals: change of variables in integrals;Jacobians, surface integrals |
reading the chapter in textbook |
Lecture |
|
7 |
Ordinary Differential Equations:Separable equations, first order equations |
reading the chapter in textbook |
Lecture |
|
8 |
Midterm Exam |
Midterm Exam |
Midterm Exam |
|
9 |
Ordinary Differential Equations:Second order equations |
reading the chapter in textbook |
Lecture |
|
10 |
Calculus of Variation |
reading the chapter in textbook |
Lecture |
|
11 |
Special functions: factorial and gamma functions, recursion relation, gamma function of negative numbers. |
reading the chapter in textbook |
Lecture |
|
12 |
Special functions: Beta and Error functions, Stirling formula, eliptic integrals |
reading the chapter in textbook |
Lecture |
|
13 |
Series Solutions of Differential Equations: Legendre equations, Rodrigues formula, legendre polynomials,, the associated Legendre functions, |
reading the chapter in textbook |
Lecture |
|
14 |
Series Solutions of Differential Equations: Bessel Equations, Bessel functions, Other kind of Bessel functions, |
reading the chapter in textbook |
Lecture |
|
15 |
hermite and Laguerre functions, ladder operators. |
reading the chapter in textbook |
Lecture |
|
16/17 |
Final Exam |
Final Exam |
Final Exam |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mathematical Methods in the Physical Sciences, Mary L. Boas
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Advanced Mathematics in Physics and Engineering, Arthur Bronwell
Mathematical Methods for Physicists, George Arfken
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
2 |
|
2 |
Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar |
3 |
|
3 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
3 |
|
4 |
Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. |
4 |
|
5 |
Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer |
3 |
|
6 |
Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
2 |
|
7 |
Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
2 |
|
8 |
Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
0 |
|
9 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
2 |
|
10 |
Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
0 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
0 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
1 |
|
13 |
Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
0 |
|
14 |
Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. |
0 |
|
15 |
Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
0 |
|
16 |
Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
14 |
14 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
14 |
14 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|