Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : LHC Deneyleri II

Dersin Kodu : FK-584

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. EDA EŞKUT

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1-Yüksek Enerji Fiziğinde bakılacak fizik konularını öğretir.
2- Parçacık detektörleri hakkında bilgi verir.
3-Parçacık fiziğinde bakılacak fizik konularını öğretir.
4- Büyük Hadron Çarpıştırıcısı deneyleri hakkında bilgi verir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yüksek Enerji Fiziğinde kullanılan detektörler ve deneyler hakkında bilgi vermek.

Dersin İçeriği : Sintilasyon Detektörleri, Fotoçoğaltıcılar, Yarıiletken Detektörler, Germanyum Detektörleri, ATLAS Deneyi, CMS Deneyi, ALİCE Deneyi, LHC-b Deneyi, Dünyadaki diğer YEF Deneyleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fen-Edebiyat Fakültesi Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sintilasyon Detektörleri Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı Ders
2 Fotoçoğaltıcılar Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı Ders
3 Sintilatör Detektörlerinin Montajı ve Çalışması Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı Ders
4 Yarıiletken Detektörler Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı Ders
5 Yarıiletken Detektörlerin Özellikleri Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı Ders
6 Germanyum Detektörleri Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı Ders
7 Uygulama Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı Ders
8 Ara sınav Ara sınav Ara Sınav
9 Büyük Hadron Çarpıştırıcısında Bakılacak Fizik Konuları: Higss, SUSY, CP Bozunumu. vs. Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı Ders
10 ATLAS Deneyi Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı Ders
11 CMS Deneyi Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı Ders
12 ALİCE Deneyi Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı Ders
13 LHC-b Deneyi Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı Ders
14 Dünyadaki diğer YEF Deneyleri Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı Ders
15 FİNAL SINAVI FİNAL SINAVI FİNAL SINAVI
16/17 FİNAL SINAVI FİNAL SINAVI FİNAL SINAVI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1.Techniques for Nuclear and Particle Physics Experiments, W.R. Leo, Springer-Verlag
 2- CMS Detector Performance and Software Volume I-II
 3- ATLAS Detector and Physics Performance Technical Design Report Volume I-II
 4.Introduction to Elementary Particles, David Griffiths, (Wiley)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 3
2 Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar 4
3 Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
4 Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. 3
5 Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer 4
6 Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
7 Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 3
8 Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. 2
9 Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 3
10 Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 3
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. 3
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 3
13 Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
14 Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. 3
15 Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 3
16 Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 25 25
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6