Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yarıiletkenlerin Fotoelektrik Özellikleri I |
|
Dersin Kodu |
: |
FK-613 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ŞADİ YILMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fotoelektrik özelliklerle ilgili kavramlarla düşünür Fotoelektrik özellikleri karşılaştığı problemleri çözmek için kullanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Fotoelektrik özellikleri teorik ve uygulama düzeyinde anlatmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yarıiletkenlerin bant yapısı, Fermi enerjisi, Hole ve elektronlar için efektif kütle, Yarıiletkenlerde üretim ve yeniden birleşim kavramı, Fotoelektrik olayların kinetiği, Dolaylı ve dolaysız geçişler, Exiton ve polaron. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yarıiletkenlerin bant yapısı. |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
2 |
Yarıiletkenlerin bant yapısı. |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
3 |
Fermi enerjisi. |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
4 |
Fermi enerjisi. |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
5 |
Hole ve elektronlar için efektif kütle. |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
6 |
Hole ve elektronlar için efektif kütle. |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
7 |
Yarıiletkenlerde üretim ve yeniden birleşim kavramı. |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınav |
Ara sınav |
|
9 |
Yarıiletkenlerde üretim ve yeniden birleşim kavramı. |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
10 |
Ölçüm teknikleri. |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
11 |
Ölçüm teknikleri. |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
12 |
Fotoelektrik olayların kinetiği. |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
13 |
Fotoelektrik olayların kinetiği. |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
14 |
Dolaylı ve dolaysız geçişler. Exiton ve polaron. |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
15 |
Exiton ve polaron. |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
2 |
Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar |
5 |
|
3 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
5 |
|
4 |
Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. |
5 |
|
5 |
Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer |
5 |
|
6 |
Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
4 |
|
7 |
Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
4 |
|
8 |
Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
4 |
|
9 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
5 |
|
10 |
Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
5 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
5 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
5 |
|
13 |
Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
5 |
|
14 |
Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. |
5 |
|
15 |
Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
5 |
|
16 |
Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|