Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yarıiletkenlerin Fotoelektrik Özellikleri II

Dersin Kodu : FK-610

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ŞADİ YILMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Fotoelektrik özellikleri ile ilgili kavramlarla düşünür
Fotoelektrik özellikleri karşılaştığı problemleri çözmek için kullanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Fotoelektrik özellikleri teorik ve uygulama düzeyinde anlatmak

Dersin İçeriği : Yarıiletkenlerde termoaktif ve fotoaktif spektroskopi kavramı, Lüminesans verilerle yarıiletkenlerin band yapısı, Band yapısı hesabı, iletkenlik, mobilite ölçüm teknikleri, Düzensiz yapılı maddeler ( Kristal , iletim özellikleri ), Katkılı yarıiletkenlerle doğal yarıiletkenlerin iletim ve üretim durumları, doğal ve katkılı yarıiletkenlerde taşıyıcı yoğunluğu hesabı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fen-Edebiyat Fakültesi Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Spektroskopi kavramının anlatımı İlgili konu araştırılsın Tartışmalı Ders
2 Yarıiletkenlerde termoaktif ve fotoaktif spektroskopi kavramı İlgili konu araştırılsın Tartışmalı Ders
3 Lüminesans ( foto - termolüminesans ) İlgili konu araştırılsın Tartışmalı Ders
4 Lüminesans verilerinden yarıiletkenlerin band yapısının belirlenmesi İlgili konu araştırılsın Tartışmalı Ders
5 Band yapısı hesabı, iletkenlik, mobilite ölçüm tekniklerinin incelenmesi İlgili konu araştırılsın Tartışmalı Ders
6 Düzensiz yapılı maddelerin anlatımı ( Kristal , iletim özellikleri ) İlgili konu araştırılsın Tartışmalı Ders
7 Düzensiz yapıya sahip yarıiletkenlerin band yapısının incelenmesi İlgili konu araştırılsın Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav Ara Sınav Ara Sınav
9 7. haftanın devamı İlgili konu araştırılsın Tartışmalı Ders
10 Düzensiz yapıdan düzenli yapıya geçiş koşullarının anlatımı İlgili konu araştırılsın Tartışmalı Ders
11 Katkılı yarıiletkenlerle doğal yarıiletkenlerin iletim ve üretim durumlarının verilmesi İlgili konu araştırılsın Tartışmalı Ders
12 Doğal yarıiletkenlerde taşıyıcı yoğunluğu hesabı İlgili konu araştırılsın Tartışmalı Ders
13 Katkılı yarıiletkenlerde taşıyıcı yoğunluğu hesabı İlgili konu araştırılsın Tartışmalı Ders
14 n.p hesabı İlgili konu araştırılsın Tartışmalı Ders
15 14. haftanın devamı İlgili konu araştırılsın Tartışmalı Ders
16/17 Final Final Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Electronic Properties of Crystalline Solids, Richard H. Bube.
 Solid State Physics, H. Ibach & H. Lüth
 Optical Properties of Solids, Frederich Wooten
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
2 Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar 5
3 Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
4 Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. 5
5 Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer 5
6 Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
7 Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 5
8 Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. 5
9 Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 5
10 Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 5
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. 5
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 5
13 Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 5
14 Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. 5
15 Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 5
16 Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6