|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel İlkeler, Kristal fiziğinin temelleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın. |
Tartışmalı Ders |
|
2 |
İkinci ranktan tensörler, dönüşümler ve ileri uygulamalar |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın. |
Tartışmalı Ders |
|
3 |
Paramanyetk ve diyamanyetik alınganlık |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın. |
Tartışmalı Ders |
|
4 |
Elektrik Polarizasyon |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın. |
Tartışmalı Ders |
|
5 |
Stres tensörü |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın. |
Tartışmalı Ders |
|
6 |
Strain tensörü ve termal genleşme |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın. |
Tartışmalı Ders |
|
7 |
Piezoelektriklik; Üçüncü mertebe tensörler. |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın. |
Tartışmalı Ders |
|
8 |
Ara Sınav |
tekrar yapılmalı |
Sınav |
|
9 |
Elastiklik; dördüncü mertebe tensörler. |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın. |
Tartışmalı Ders |
|
10 |
Matris Yöntemi; Matris ve tensör notasyonu, matris cebri, matris notasyonunda kristal özellikleri. |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın. |
Tartışmalı Ders |
|
11 |
Kristallerin denge durumu özelliklerinin termodinamiği |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın. |
Tartışmalı Ders |
|
12 |
Termal ve elektrik iletkenlik |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın. |
Tartışmalı Ders |
|
13 |
Termoelektrik |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın. |
Tartışmalı Ders |
|
14 |
Kristal optik |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın. |
Tartışmalı Ders |
|
15 |
Optik Aktivite |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın. |
Tartışmalı Ders |
|
16/17 |
Final Sınavı |
tekrar yapılmalı |
Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
4 |
|
2 |
Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar |
5 |
|
3 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
3 |
|
4 |
Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. |
2 |
|
5 |
Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer |
4 |
|
6 |
Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
3 |
|
7 |
Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
4 |
|
8 |
Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
2 |
|
9 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
4 |
|
10 |
Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
3 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
0 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
0 |
|
13 |
Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
0 |
|
14 |
Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. |
0 |
|
15 |
Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
2 |
|
16 |
Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|