Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kristallerin Fiziksel Özellikleri

Dersin Kodu : FK-695

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. FARUK KARADAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci;
Fizik problemlerinin çözümünde tensör notasyonunu kullanır.
Disiplinler arası çalışmalarda kristal fiziğinin temel kavramlarını düşünerek çözüm üretir.
Kristallerin özelliklerini açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tensör notasyonu kullanarak kristallerin fiziksel özelliklerini formüle etmek.

Dersin İçeriği : Tensor notasyonu, kristallerin fiziksel özellikleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel İlkeler, Kristal fiziğinin temelleri Kitapta ilgili bölüm çalışılsın. Tartışmalı Ders
2 İkinci ranktan tensörler, dönüşümler ve ileri uygulamalar Kitapta ilgili bölüm çalışılsın. Tartışmalı Ders
3 Paramanyetk ve diyamanyetik alınganlık Kitapta ilgili bölüm çalışılsın. Tartışmalı Ders
4 Elektrik Polarizasyon Kitapta ilgili bölüm çalışılsın. Tartışmalı Ders
5 Stres tensörü Kitapta ilgili bölüm çalışılsın. Tartışmalı Ders
6 Strain tensörü ve termal genleşme Kitapta ilgili bölüm çalışılsın. Tartışmalı Ders
7 Piezoelektriklik; Üçüncü mertebe tensörler. Kitapta ilgili bölüm çalışılsın. Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav tekrar yapılmalı Sınav
9 Elastiklik; dördüncü mertebe tensörler. Kitapta ilgili bölüm çalışılsın. Tartışmalı Ders
10 Matris Yöntemi; Matris ve tensör notasyonu, matris cebri, matris notasyonunda kristal özellikleri. Kitapta ilgili bölüm çalışılsın. Tartışmalı Ders
11 Kristallerin denge durumu özelliklerinin termodinamiği Kitapta ilgili bölüm çalışılsın. Tartışmalı Ders
12 Termal ve elektrik iletkenlik Kitapta ilgili bölüm çalışılsın. Tartışmalı Ders
13 Termoelektrik Kitapta ilgili bölüm çalışılsın. Tartışmalı Ders
14 Kristal optik Kitapta ilgili bölüm çalışılsın. Tartışmalı Ders
15 Optik Aktivite Kitapta ilgili bölüm çalışılsın. Tartışmalı Ders
16/17 Final Sınavı tekrar yapılmalı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Physical Properties of Crystals, J. F. Nye, Oxford press
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 4
2 Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar 5
3 Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
4 Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. 2
5 Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer 4
6 Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
7 Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 4
8 Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. 2
9 Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 4
10 Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 3
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. 0
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 0
13 Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 0
14 Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. 0
15 Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 2
16 Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 14 14
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü: 160
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.4
Dersin AKTS Kredisi: 6