Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Elektrooptik Kristaller II

Dersin Kodu : FK-644

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA ZEKİ KURT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Elektrooptiğin temel kavramlarını açıklar
Temel kavramları kullanarak ileri fizik problemlerini çözer.
Disiplinlerarası çalışmada Elektrooptik kavramları ile düşünür.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Elektrooptiğin temel kavramlarını tanıtmak ve bu kavramlarla düşündürebilmek

Dersin İçeriği : Elektrooptiğin temel kavramları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fizik bölümü seminer salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Lineer ve Lineer olmayan ortamlar: İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun Sözlü Sunum
2 Sıvı kristaller, İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun Sözlü Sunum
3 pyroelektrikler, İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun Sözlü Sunum
4 ferroelektrikler. İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun Sözlü Sunum
5 Elektroptik efekt: İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun Sözlü Sunum
6 Lineer ve kuadratik elektrooptik efekt, İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun Sözlü Sunum
7 elektrooptik modülasyon. İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun Sözlü Sunum
8 Ara Sınav Ara Sınav Ara Sınav
9 Fabry-Perot modülatörü, İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun Sözlü Sunum
10 ışığın elektrooptik sapması. İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun Sözlü Sunum
11 Kristallerin optik özelliklerinin Lorentz teorisi: İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun Sözlü Sunum
12 Osilatör modeli ve tanımı, İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun Sözlü Sunum
13 dispersiyon ve sönüm. İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun Sözlü Sunum
14 Anharmonik osilatör modeli. İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun Sözlü Sunum
15 LiNbO3 ve LiTaO3 kristallerinin optik ve elektrooptik özellikleri. İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun Sözlü Sunum
16/17 Final Sınavı Final Sınavı Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Electrooptical Components, William L.Wolfe
 Linear Systems,Fourier Transforms and Optics;Fundamental of Photonics, Baha E.A Saleh
 Optoelectronics, J.Wilson
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
2 Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar 5
3 Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
4 Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. 5
5 Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer 4
6 Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
7 Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 3
8 Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. 5
9 Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 3
10 Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 4
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. 2
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 0
13 Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 2
14 Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. 1
15 Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 3
16 Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 14 14
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6