|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dinamik Difüzyonda Matematiksel Metodlar |
|
Dersin Kodu |
: |
FK-612 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MEHMET KARAKILÇIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Difüzyonu tanımlar Bir düzlem levhada, silindirde ve kürede difüzyon eşitliklerini yazar Difüzyon katsayılarını hesaplar Farklı ortamlardaki difüzyonu tanımlar (gazlarda, sıvılarda ve çözeltilerde) Isı ve nemin eş zamanlı difüzyonu tanımlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
FK-501 Mathematical Methods in Physics I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dinamik Difüzyonda tek ve çok boyutlu matematiksel modelleme yapmak, bu modellere göre sıvı ve gaz akışkanlarda difüzyon faktörlerini belirlemektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Difüzyon denklemlerinin
Difüzyon katsayısı sabitken çözüm yöntemleri
Bir düzlem levhada difüzyon
Bir silindir difüzyon
Bir kürede difüzyon
Konsantrasyona bağımlı difüzyon
Sayısal yöntemler
Bazı değişken difüzyon katsayıları için hesaplama sonuçlar
Difüzyon katsayıları tanımlanması ve ölçümü
Non-Fickian Difüzyon
Heterojen ortamlarda difüzyon
Difüzyon ve kimyasal reaksiyon
Aynı anda Isı ve nemde difüzyon |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fizik Bölümü Seminer Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Difüzyon denklemleri |
Ders kitabından ve diğer kaynaklar |
Ders notları, Power Point sunum, problem çözümü ve ev ödevi |
|
2 |
Difüzyon katsayısı sabit olduğunda çözüm metotları |
Ders kitabından ve diğer kaynaklar |
Ders notları, Power Point sunum, problem çözümü ve ev ödevi |
|
3 |
Bir düzlem tabakada difüzyon |
Ders kitabından ve diğer kaynaklar |
Ders notları, Power Point sunum, problem çözümü ve ev ödevi |
|
4 |
Bir silindirde difüzyon |
Ders kitabından ve diğer kaynaklar |
Ders notları, Power Point sunum, problem çözümü ve ev ödevi |
|
5 |
Bir kürede difüzyon |
Ders kitabından ve diğer kaynaklar |
Ders notları, Power Point sunum, problem çözümü ve ev ödevi |
|
6 |
Konsantrasyon-bağımlı difüzyon |
Ders kitabından ve diğer kaynaklar |
Ders notları, Power Point sunum, problem çözümü ve ev ödevi |
|
7 |
Nümerik metotlar |
Ders kitabından ve diğer kaynaklar |
Ders notları, Power Point sunum, problem çözümü ve ev ödevi |
|
8 |
Ara Sınav |
Ders konularıyla ilgili problemlerin çözülmesi
|
Yazılı Sınav |
|
9 |
Değişken difüzyon katsayıları için bazı hesaplamalar |
Ders kitabından ve diğer kaynaklar |
Ders notları, Power Point sunum, problem çözümü ve ev ödevi |
|
10 |
Difüzyon katsayılarının ölçülmesi ve tanımlanması |
Ders kitabından ve diğer kaynaklar |
Ders notları, Power Point sunum, problem çözümü ve ev ödevi |
|
11 |
Non-Fickian difüzyonu |
Ders kitabından ve diğer kaynaklar |
Ders notları, Power Point sunum, problem çözümü ve ev ödevi |
|
12 |
Heterojen ortamlarda difüzyon. |
Ders kitabından ve diğer kaynaklar |
Ders notları, Power Point sunum, problem çözümü ve ev ödevi |
|
13 |
Difüzyon ve Kimyasal reaksiyon |
Ders kitabından ve diğer kaynaklar |
Ders notları, Power Point sunum, problem çözümü ve ev ödevi |
|
14 |
Difüzyon ve Kimyasal reaksiyon |
Ders kitabından ve diğer kaynaklar |
Ders notları, Power Point sunum, problem çözümü ve ev ödevi |
|
15 |
Isı ve nemin difüzyonu |
Ders kitabından ve diğer kaynaklar |
Ders notları, Power Point sunum, problem çözümü ve ev ödevi |
|
16/17 |
Final |
Ders konularıyla ilgili problemlerin çözülmesi
|
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Difüzyon Matematiği, Crank, J. Brunel University, Oxford Univ. Press, 1975, Oxford, England
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
3 |
|
2 |
Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar |
4 |
|
3 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
4 |
|
4 |
Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. |
3 |
|
5 |
Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer |
5 |
|
6 |
Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
4 |
|
7 |
Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
4 |
|
8 |
Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
5 |
|
9 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
5 |
|
10 |
Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
3 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
3 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
1 |
|
13 |
Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
4 |
|
14 |
Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. |
4 |
|
15 |
Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
3 |
|
16 |
Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
14 |
14 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
14 |
14 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|