|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Zayıf Etkileşimler I |
|
Dersin Kodu |
: |
FK-653 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. AYSEL KAYIŞ TOPAKSU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Zayıf etkileşme kuantum sayılarından zayıf izospini öğrenme
Parite kavramını ve kırılmasını anlama Yük eşlenikliği ve CP´yi öğrenme Nötrinolu ve nötrinosuz çift beta boznumunu öğrenme Zayıf Etkileşmelerin V-A yapısını anlama
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kuark çeşni değişiminden sorumlu olan ve pariteyi bozan tek kuvvet olan zayıf etkileşme teorisini öğrenmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Zayıf İzospin,parite,yük eşleneniği, CP simetrisi, CPT teoremi, çift beta bozunumu, zayıf etkileşmelerin V-A yapısı, Fermi formülasyonu |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen-Edebiyat Fak. Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Parçacık Fiziği ile Genel bir tekrar : Relativistik Kinematik ve Gerekli Notasyon |
İlgili Konu Çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
2 |
Parçacık Fiziği ile Genel bir tekrar: Standard Model |
İlgili Konu Çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
3 |
Zayıf İzospin |
İlgili Konu Çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
4 |
Parite ve kırılması |
İlgili Konu Çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
5 |
Yük Eşlenikiği ve CP |
İlgili Konu Çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
6 |
CPT Teorem |
İlgili Konu Çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
7 |
Çift beta bozunumları |
İlgili Konu Çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
8 |
Vize sınavı |
- |
Sınav |
|
9 |
Zayıf Etkileşmelerin V-A yapısı I |
İlgili Konu Çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
10 |
Zayıf Etkileşmelerin V-A yapısı II |
İlgili Konu Çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
11 |
Acaip Parçacıklar |
İlgili Konu Çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
12 |
Zayıf Nötral Akımlar I |
İlgili Konu Çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
13 |
Zayıf Yüklü AkımlarII |
İlgili Konu Çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
14 |
W ve Z bozonlarının gözlenmesi |
İlgili Konu Çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
15 |
Genel bir tekrar |
- |
Tartışmalı Ders |
|
16/17 |
Final |
Sınav |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Weak interactions of leptons and quarks, Eugene D. Commins, Philip H. Bucksbaum, Cambridge University Press, 1983 - 473 sayfa
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
2 |
|
2 |
Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar |
3 |
|
3 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
4 |
|
4 |
Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. |
3 |
|
5 |
Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer |
3 |
|
6 |
Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
3 |
|
7 |
Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
0 |
|
8 |
Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
3 |
|
9 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
0 |
|
10 |
Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
3 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
0 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
3 |
|
13 |
Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
3 |
|
14 |
Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. |
0 |
|
15 |
Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
0 |
|
16 |
Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
14 |
14 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
16 |
16 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|