Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Parçacık Fiziğinde Güncel Konular

Dersin Kodu : FK-600

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. AYŞE POLATÖZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Parçacık fiziğindeki güncel araştırma konularını teorik düzeyde öğrenir.
Bu konuda yaplıan deneysel çalışmalarının son durumu hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Parçacık fiziğindeki güncel konuların teorik ve deneysel olarak kavranması

Dersin İçeriği : Standart Model ötesi Modeller, Büyük Hadron Çarpıştırıcısı, CMS ve ATLAS Detektörleri, Tevatron´daki Higgs Araştırmaları, Süpersimetri (SUSY) araştırmaları, Ağır İyon Fiziği Araştırmaları, İleri Fizik Araştırmaları, CP Bozunumu ve B Fiziği Araştırmaları, Nötrino Fiziği Araştırmaları, Gelecekteki Hızlandırıcılar ve planlar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fen-Edebiyat Fakultesi Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 SM ötesi Modeller Kitapta ilgili bölüm çalışılsın tartşmalı ders
2 Büyük Hadron Çarpıştırıcısı , CMS ve ATLAS Detektörleri Konu ile ilgili internet kaynaklarından araştırma tartşmalı ders
3 Tevatron´daki Higgs Araştırmaları ve son durum Konu ile ilgili internet kaynaklarından araştırma tartşmalı ders
4 Süpersimetri (SUSY) araştırmaları Konu ile ilgili internet kaynaklarından araştırma tartşmalı ders
5 BHÇ´de Ağır İyon Fiziği Araştırmaları Konu ile ilgili internet kaynaklarından araştırma tartşmalı ders
6 BHÇ´de İleri Fizik Araştırmaları Konu ile ilgili internet kaynaklarından araştırma tartşmalı ders
7 CP Bozunumu Ve B Fiziği Araşıtırmaları Konu ile ilgili internet kaynaklarından araştırma tartşmalı ders
8 arasınav arasınav arasınav
9 Nötrino Fiziği Araştırmaları Konu ile ilgili internet kaynaklarından araştırma tartşmalı ders
10 Gelecekteki Hızlandırıcılar Konu ile ilgili internet kaynaklarından araştırma tartşmalı ders
11 Popüler makale üzeriinde tartışma makale Okuma tartşmalı ders
12 Popüler makale üzeriinde tartışma makale Okuma tartşmalı ders
13 Popüler makale üzeriinde tartışma makale Okuma tartşmalı ders
14 Popüler makale üzeriinde tartışma makale Okuma tartşmalı ders
15 Popüler makale üzeriinde tartışma makale Okuma tartşmalı ders
16/17 FİNAL SINAVI FİNAL SINAV FİNAL SINAV


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. w.R. Leo, Techniques for Nuclear and Particle Physics Experiments, springer (1987)
 2. B.R. Martin & G. Shaw, Particle Physics (second edition)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 4
2 Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar 3
3 Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
4 Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. 3
5 Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer 3
6 Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
7 Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 3
8 Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. 3
9 Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 3
10 Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 4
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. 3
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 3
13 Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
14 Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. 3
15 Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 3
16 Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 14 14
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü: 141
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.64
Dersin AKTS Kredisi: 6