|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yüksek Enerji Fiziğinde Veri Analiz Metodları II |
|
Dersin Kodu |
: |
FK-510 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. AYŞE POLATÖZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Deneysel Yüksek Enerji fiziğindeki temel kavramların anlaşılması Veri analizlerinde kullanılan paket programlarının öğrenilmesi Analiz yöntemlerinin öğrenilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Deneysel Yüksek Enerji fiziğinde kullanılan paket programlarının ve veri analiz tekniklerinin öğrenilmesini sağlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Parçacık Hızlandırıcıları ve detektörler, veri İzleme, depolama ve İşleme, parçacıkların iz tayini ve momentum ölçümü, tesir Kesiti hesabı, Fizik Simülasyonu ve Detektör Simülasyonu,Veri analizi- Uygulama |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen-Edebiyat Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş: Parçacık Hızlandırıcıları ve detektörler |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
2 |
Tetikleme ve veri İzleme, veri depolama, veri İşleme |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
3 |
Kalorimetrelerin Enerji çözünürlüğü ve kalibrasyonu |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
4 |
parçacıkların iz tayini ve momentum ölçümü, parçacık kimliğini belirleme, enerji ölçümleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
5 |
olay seçimi ve yeniden yapılandırma |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
6 |
Jet Algoritmaları |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
7 |
tesir Kesiti hesabı |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınav |
Ara sınav |
|
9 |
Fizik Simülasyonu ve Detektör Simülasyonu |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
10 |
Fizik Simülasyonu ve Detektör Simülasyonu |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
11 |
Fizik Simülasyonu ve Detektör Simülasyonu |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
12 |
Veri analizi- Uygulama |
Ödev Çalışması |
Tartışmalı Ders |
|
13 |
Veri analizi- Uygulama |
Ödev Çalışması |
Tartışmalı Ders |
|
14 |
Veri analizi- Uygulama |
Ödev Çalışması |
Tartışmalı Ders |
|
15 |
Veri analizi- Uygulama |
Ödev Çalışması |
Tartışmalı Ders |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
FİNAL SINAVI |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. w.R. Leo, Techniques for Nuclear and Particle Physics Experiments, springer (1987)
2. B.R. Martin & G. Shaw, Particle Physics (second edition)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
3 |
|
2 |
Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar |
3 |
|
3 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
3 |
|
4 |
Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. |
3 |
|
5 |
Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer |
3 |
|
6 |
Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
3 |
|
7 |
Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
3 |
|
8 |
Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
3 |
|
9 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
3 |
|
10 |
Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
3 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
3 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
3 |
|
13 |
Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
3 |
|
14 |
Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. |
3 |
|
15 |
Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
3 |
|
16 |
Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
15 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
14 |
14 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
14 |
14 |
|
Toplam İş Yükü: | 141 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|