|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Parçacık Fiziğinde Güncel Konular I |
|
Dersin Kodu |
: |
FK-605 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. AYŞE POLATÖZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Parçacık fiziğinde Yüksek lisans tez çalışması için gerekli olan temel konuları kavrar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Parçacık fiziğindeki temal kavramlar ile ve Güncel araştırma konularının anlaşılması . |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel kavramlar: Birim sistemleri, Relativistik Kinematik, Leptonlar, Kuarklar ve hadronlar, Temel etkileşimler , Kuantum sayıları ve Korunum yasaları, Feynman Diagramları, Elektrozayıf Etkilesim ve Higgs mekanizması, Standart Model (SM), Zayıf etkileşimler ve Nötrino osilasyonu, Kuantum Renk Dinamiği (QCD), Parçacık Hızlandırıcıları, Yüklü Parçacıkların ve Radyasyonun Madde ile Etkileşimleri, Parçacık Detektörleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen-Edebiyat Fakultesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel kavramlar: Birim sistemleri, Relativistik Kinematik |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
tartışmalı ders |
|
2 |
Leptonlar, Kuarklar ve hadronlar |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, Ödev çözümü |
tartışmalı ders |
|
3 |
Temel etkileşimler , Kuantum sayıları ve Korunum yasaları |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
tartışmalı ders |
|
4 |
Feynman Diagramları |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
tartışmalı ders |
|
5 |
Standart Model |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, Ödev çözümü |
tartışmalı ders |
|
6 |
Zayıf etkileşimler ve Nötrino osilasyonu |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, Ödev çözümü |
tartışmalı ders |
|
7 |
Arasınav |
Arasınav |
Arasınav |
|
8 |
Elektrozayıf Etkilesim ve Higgs mekanizması |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
tartışmalı ders |
|
9 |
Elektrozayıf Etkilesim ve Higgs mekanizması |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
tartışmalı ders |
|
10 |
Kuantum Renk Dinamiği (QCD) |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, Ödev çözümü |
tartışmalı ders |
|
11 |
Parçacık Hızlandırıcıları |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
tartışmalı ders |
|
12 |
Parçacıkların Madde ile Etkileşimleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
tartışmalı ders |
|
13 |
Parçacıkların Madde ile Etkileşimleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
tartışmalı ders |
|
14 |
Parçacık Detektörleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
tartışmalı ders |
|
15 |
Parçacık Detektörleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
tartışmalı ders |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
FİNAL SINAVI |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Donald H. Perkins, Introduction to High energy Physics, Addison Wesley
D. Griffiths, Introduction to Particle Physics, J. Wiley and Sons.
W.R. Leo, Techniques for Nuclear and Particle Physics Experiments, springer (1987)
B.R. Martin & G. Shaw, Particle Physics (second edition)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
4 |
|
2 |
Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar |
3 |
|
3 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
4 |
|
4 |
Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. |
4 |
|
5 |
Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer |
3 |
|
6 |
Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
3 |
|
7 |
Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
3 |
|
8 |
Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
3 |
|
9 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
3 |
|
10 |
Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
4 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
3 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
3 |
|
13 |
Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
3 |
|
14 |
Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. |
3 |
|
15 |
Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
3 |
|
16 |
Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
15 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
14 |
14 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
14 |
14 |
|
Toplam İş Yükü: | 141 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|