|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tehlikeli Katı Atıklar |
|
Dersin Kodu |
: |
ÇM-508 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BELGİN BAYAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tehlikeli katı atıkların tipleri, kaynakları, özellikleri ve toksik etkileri hakkında temel bilgiler verilir. Tehlikeli katı atıkların iyileştirilme, geri kazanım ve nihai uzaklaştırma yöntemleri anlatılır. Tehlikeli katı atıkların yönetmeliklere uygun olarak bertaraf edilmeleri örneklerle gösterilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tehlikeli katı atıkların tipleri, kaynakları, özellikleri ve toksik etkileri hakkında temel bilgiler kazanmak ve iyileştirilmeleri, uzaklaştırılmaları ve bu işlemlerin yönetmeliklere uygun olarak yapılabilmelerini öğrenmektir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste tehlikeli katı atık tipleri, kaynakları, özellikleri ve toksik etkileri ile birlikte tehlikeli katı atıkların yönetmeliklere uygun olarak bertaraf etme yöntemleri örneklerle gösterilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tehlikeli katı atıklar ve tipleri |
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
|
|
2 |
Tehlikeli katı atıklar ve kaynakları
|
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
|
|
3 |
Tehlikeli katı atıklar ve kaynakları
|
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
|
|
4 |
Tehlikeli katı atıkların özellikleri |
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
|
|
5 |
Tehlikeli katı atıkların toksik etkileri
|
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
|
|
6 |
Tehlikeli katı atıkların toksik etkileri
|
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
|
|
7 |
Tehlikeli katı atıkların iyileştirilmesi ve uzaklaştırılması:
Fiziksel ve kimyasal prosesler
|
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
|
|
8 |
Tehlikeli katı atıkların iyileştirilmesi ve uzaklaştırılması:
Fiziksel ve kimyasal prosesler
|
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
|
|
9 |
Ara sınav |
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Sunum Hazırlama |
|
10 |
Tehlikeli katı atıkların iyileştirilmesi ve uzaklaştırılması:
Biyolojik yöntemler
|
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
|
|
11 |
Tehlikeli katı atıkların iyileştirilmesi ve uzaklaştırılması:
Biyolojik yöntemler
|
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
|
|
12 |
Tehlikeli katı atıkların iyileştirilmesi ve uzaklaştırılması:
Stabilizasyon ve katılaştırma |
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
|
|
13 |
Tehlikeli katı atıkların iyileştirilmesi ve uzaklaştırılması:
Yakma ve araziye gömme |
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
|
|
14 |
Tehlikeli katı atıkların iyileştirilmesi ve uzaklaştırılması:
Yakma ve araziye gömme
|
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
|
|
15 |
ABD, AB ve Türkiye´deki tehlikeli katı atık yönetmelikleri
|
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
|
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
LaGrega M. D., Buckingham P. L., Evans J. C.,1994. Hazardous Waste Management, McGraw-Hill International Editions, SINGAPORE.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek |
4 |
|
2 |
Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
|
4 |
|
3 |
Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme |
5 |
|
4 |
Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
|
5 |
|
5 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
5 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek |
5 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek |
5 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
5 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
5 |
|
10 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
4 |
|
11 |
Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
5 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
5 |
|
13 |
Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
5 |
|
14 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
5 |
65 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 118 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|