|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
hukuk sosyolojisi: tanımı, kısımları ve disiplinler arasındaki yeri ve ilgili literatürün tanıtımı |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
2 |
hukuk sosyolojisinin meseleleri ve hukuk sosyolojisinde yöntem sorunu |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
3 |
hukuk sosyolojisinin öncüleri |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
4 |
ibn haldun ve h. sosyolojisine katkısı |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
5 |
islam hukukunda örf |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
6 |
islam hukukunda istihsan |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
7 |
islam hukukunda icma ve husun kubuh |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
8 |
vize sınavı |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
mid-term exam |
|
9 |
içtimai usul-i fıkıh teorisi |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
10 |
fıkıhtan sosyal bilimlere |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
11 |
ahkamın değişmesi ve sosyal olguyla ilişkisi |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
12 |
nassların dogmatikliği ve sosyal olgu, örfe dayalı hükümlerin esnekliği |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
13 |
islam dünyasında modernleşeme hareketleri, toplum bilim, hukuk ve fıkıh |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
14 |
türkiye ve mısır örneği |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
15 |
türkiye ve mısır örneği |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
16/17 |
final sınavları |
konu tekrarı |
yazılı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. |
2 |
|
2 |
İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır |
2 |
|
3 |
Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır |
3 |
|
4 |
Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur |
3 |
|
5 |
Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır |
1 |
|
6 |
Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur |
2 |
|
7 |
İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir |
2 |
|
8 |
İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
3 |
|
9 |
Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur |
2 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir |
2 |
|
11 |
Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar |
2 |
|
12 |
Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır |
2 |
|
13 |
Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|