|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Laktik Asit Bakterileri Fizyolojisi ve Biyoteknolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
GM-667 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HÜSEYİN ERTEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Laktik asit bakterilerinin fizyolojisini bilir. Laktik asit bakterilerinin gıda sanayinde kullanımı ve bunların oluşturdukları esas ve yan ürünler hakkında bilgi sahibi olur Hedeflediği laktik asit fermantasyonu ürününe göre gerekli laktik asit bakterisi/lerini starter kültür olarak kullanabilme becerisi kazanır Ekip çalışmasına uyum sağlama, meslek etiğine saygılı olma ve yaşam boyu öğrenme yetkinliği kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
GM-667 Laktik Asit Bakterileri Fizyolojisi ve Biyoteknolojisi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı laktik asit bakterilerinin fizyolojisi ve gıda sanayinde kullanım alanları ile ilgili bilgi vermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Laktik asit bakterilerinin sınıflandırılması ve fizyolojisi, Lactobacillus, Pediococcus, Lactococcus, Leuconostoc, Bifidobacterium, Carnobacterium, Enterococcus, Laktik asit bakterilerinin gıda fermantasyonlarindaki rolleri, endüstriyel laktik asit üretimi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Gıda Mühendisliği Bölümü derslikleri. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Laktik asit bakterilerin sitolojisi |
Kaynak tarama ve ilgili kitap bölümlerini okuma |
Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör |
|
2 |
Laktik asit bakterilerin beslenmesi |
Kaynak tarama ve ilgili kitap bölümlerini okuma |
Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör |
|
3 |
Laktik asit bakterilerin gelişmesi |
Kaynak tarama ve ilgili kitap bölümlerini okuma |
Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör |
|
4 |
Laktik asit fermantasyonu |
Kaynak tarama ve ilgili kitap bölümlerini okuma |
Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör |
|
5 |
Laktik asit fermantasyonu sonucu oluşan ürünler |
Kaynak tarama ve ilgili kitap bölümlerini okuma |
Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör |
|
6 |
Lactobacillus spp., Pediococcus spp. |
Kaynak tarama ve ilgili kitap bölümlerini okuma |
Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör |
|
7 |
Lactococcus spp., Streptococcus spp. |
Kaynak tarama ve ilgili kitap bölümlerini okuma |
Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı |
|
9 |
Leuconostoc spp., Carnobacterium spp |
Kaynak tarama ve ilgili kitap bölümlerini okuma |
Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör |
|
10 |
Enterococcus spp., Bifidobacterium spp. |
Kaynak tarama ve ilgili kitap bölümlerini okuma |
Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör |
|
11 |
Starter kültürler, Probiyotik laktik asit bakterileri |
Kaynak tarama ve ilgili kitap bölümlerini okuma |
Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör |
|
12 |
Laktik asit bakterilerinin sanayide kullanım alanları: Süt sanayisi |
Kaynak tarama ve ilgili kitap bölümlerini okuma |
Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör |
|
13 |
Laktik asit bakterilerinin sanayide kullanım alanları: Fermente bitkisel ürünler, Et ürünleri, ekmekçilik, endüstriyel laktik asit üretimi |
Kaynak tarama ve ilgili kitap bölümlerini okuma |
Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör |
|
14 |
Laktik asit bakterileri ile ilgili literatürdeki bazı son gelişmeler |
Kaynak tarama ve ilgili kitap bölümlerini okuma |
Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör |
|
15 |
Öğrenci ödev sunumları |
|
|
|
16/17 |
Yılsonu sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Wood, B.J.B.; Holzapfel (W.H. Eds.), 1995, The Genera of Lactic Acid Bacteria, Volume II, Blackie Academic & Professional, London.
Wood, B.J.B., (Ed.), 1998, Microbiology of Fermented Foods, Vols:1 and 2, Blackie Academic and Professional, London.
Salminen, S., von Wright, A. (Eds.), 1998, Lactic Acid Bacteria- Microbiology and Functional Aspects, Marcel Dekker, New York.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir |
4 |
|
2 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir |
2 |
|
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir |
2 |
|
4 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir |
2 |
|
5 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir |
4 |
|
6 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrayabilir |
4 |
|
7 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilir ve yeni bilgi üretebilir |
4 |
|
8 |
Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilir
|
3 |
|
9 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir |
4 |
|
10 |
Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir |
3 |
|
11 |
Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilir |
3 |
|
12 |
Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir |
4 |
|
13 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir |
3 |
|
14 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir |
4 |
|
15 |
Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|