|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Maya Fizyolojisi ve Biyoteknolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
GM-665 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HÜSEYİN ERTEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mayaların fizyolojisini bilir. Mayaların gıda sanayinde kullanımı ve bunların oluşturdukları esas ve yan ürünler hakkında bilgi sahibi olur Hedeflediği maya fermantasyonu ürününe göre gerekli mayayı starter kültür olarak kullanabilme becerisi kazanır Ekip çalışmasına uyum sağlama, meslek etiğine saygılı olma ve yaşam boyu öğrenme yetkinliği kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
GM-665 Maya Fizyolojisi ve Biyoteknolojisi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı mayaların fizyolojisi ve gıda sanayinde kullanım alanları ile ilgili bilgi vermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Giriş, maya fizyolojisi, maya genetiği, etil alkol fermantasyonu, saf kültürler, mayaların gıda ve içecek sanayisinde kullanım alanları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Gıda Mühendisliği Bölümü derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
Kaynak taraması ve ilgili kitap bölümlerini okuma |
Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör |
|
2 |
Mayaların sitolojisi |
Kaynak taraması ve ilgili kitap bölümlerini okuma |
Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör |
|
3 |
Mayaların beslenmesi |
Kaynak taraması ve ilgili kitap bölümlerini okuma |
Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör |
|
4 |
Mayaların gelişmesi |
Kaynak taraması ve ilgili kitap bölümlerini okuma |
Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör |
|
5 |
Etil alkol fermantasyonu |
Kaynak taraması ve ilgili kitap bölümlerini okuma |
Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör |
|
6 |
Etil alkol fermantasyonu sonucu oluşan ürünler |
Kaynak taraması ve ilgili kitap bölümlerini okuma |
Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör |
|
7 |
Maya genetiği |
Kaynak taraması ve ilgili kitap bölümlerini okuma |
Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı |
|
9 |
Maya genetiği, probiyotik mayalar |
Kaynak taraması ve ilgili kitap bölümlerini okuma |
Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör |
|
10 |
Starter kültürler |
Kaynak taraması ve ilgili kitap bölümlerini okuma |
Düz anlatım, Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör |
|
11 |
Mayaların sanayide kullanım alanları: Alkollü içkiler, |
Kaynak taraması ve ilgili kitap bölümlerini okuma |
Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör |
|
12 |
Mayaların sanayide kullanım alanları: Ekmek mayası ve tek hücre proteini |
Kaynak taraması ve ilgili kitap bölümlerini okuma |
Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör |
|
13 |
Mayaların sanayide kullanım alanları: Endüstriyel etil alkol, enzim, maya ekstraktı, organik asit, vitamin, renk maddeleri. |
Kaynak taraması ve ilgili kitap bölümlerini okuma |
Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör |
|
14 |
Mayalar ile ilgili literatürdeki bazı son gelişmeler |
Kaynak taraması ve ilgili kitap bölümlerini okuma |
Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör |
|
15 |
Öğrenci ödev sunumları |
|
|
|
16/17 |
Yılsonu sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Walker, G.M., 1998, Yeast Physiology and Technology, John Wiley, Chichester.
Querol, A., Fleet, G.H., 2006, Yeasts in Food and Beverages, The Yeast Handbook, Springer, -Verlag, Berlin.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir |
4 |
|
2 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir |
2 |
|
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir |
2 |
|
4 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir |
2 |
|
5 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir |
4 |
|
6 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrayabilir |
4 |
|
7 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilir ve yeni bilgi üretebilir |
4 |
|
8 |
Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilir
|
3 |
|
9 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir |
4 |
|
10 |
Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir |
3 |
|
11 |
Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilir |
3 |
|
12 |
Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir |
4 |
|
13 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir |
3 |
|
14 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir |
4 |
|
15 |
Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|