|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Gıda Sanayiinde Mikrodalga Kulanımı ve Mikrodalga-Mikroorganizma İlişkisi |
|
Dersin Kodu |
: |
GM-659 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. IŞIL VAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Mikrodalga tanımı ve mikrodalga fırınların tarihçesi, mikrodalga ekipmanları ve kullanım yönergeleri hakkında bilgi sahibi olur. 2. Gıdaların dielektrik özellikleri hakkında bilgi sahibi olur 3. Gıda sanayinde mikrodalga ve mikrodalga fırınların kullanım alanları ve fonksiyonlarını öğrenir 4. Mikrodalgaların pastörizasyon ve sterilizasyon amaçlı kullanımı ve mikroorganizmalar üzerine etkileri 5. Gıda endüstrisinde mikrodalga kullanımı ile ilgili son gelişmeler ve mikroorganizmalarla yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
GM-659 Gıda Sanayiinde Mikrodalga Kulanımı ve Mikrodalga-Mikroorganizma İlişkisi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Gıda sanayinde mikrodalga kullanım alanları, yaygınlığı ve mikrodalganın mikroorganizmalar üzerine etkisi, yapılan çalışmalar ile son gelişmelerin verilmesi amaçlanmıştır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Mikrodalga kullanımı ile mikroorganizma yoğunluğu arasındaki ilişkinin açıklanması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mikrodalga tanım ve mikrodalganın kullanım alanları ve tarihçesi, |
Ders notundaki ilgili konular |
slight anlatım |
|
2 |
Mikrodalga fırınların çalışma prensipleri ve çeşitleri |
Ders notundaki ilgili konular |
slight anlatım |
|
3 |
Mikrodalga fırınlarda kullanılan ekipmanlar ve özellikleri, |
Ders notundaki ilgili konular |
slight anlatım, çeşitli firmalara ait broşürleri inceleme |
|
4 |
Gıdaların dielektrik özellikleri |
Ders notundaki ilgili konular |
slight anlatım |
|
5 |
Gıdalarda bulunan mikroorganizmalar ve özellikleri,
|
Ders notundaki ilgili konular |
slight anlatım |
|
6 |
Mikrodalganın kurutma amaçlı kullanımı ,
|
Ders notundaki ilgili konular |
slight anlatım |
|
7 |
Mikrodalganın dondurarak kurutma amaçlı kullanımı, |
Ders notundaki ilgili konular |
slight anlatım |
|
8 |
Mikrodalganın pastörizasyon amaçlı kullanımı, |
Ders notundaki ilgili konular |
slight anlatım |
|
9 |
Arasınav
|
Ara sınava kadar işlenmiş konuları, önerilen kaynaklardan ve verilen ders notlarından çalışarak sınava hazırlanmak. |
Ara sınav |
|
10 |
Mikrodalganın sterilizasyon amaçlı kullanımı, |
Ders notundaki ilgili konular |
slight anlatım |
|
11 |
Mikrodalganın ısıtma ve çözündürme amaçlı kullanımı |
Ders notundaki ilgili konular |
slight anlatım, çeşitli firmalara ait broşürleri tartışma |
|
12 |
Mikrodalganın bozulma yapan mikroorganizmalar üzerine etkisi, |
Ders notundaki ilgili konular |
slight anlatım |
|
13 |
Mikrodalganın patojen mikroorganizmalar ve toksinler üzerine etkisi, |
Ders notundaki ilgili konular |
slight anlatım, özgün çalışma yayınlarının paylaşılması ve tartışılması |
|
14 |
Gıda Endüstrisinde mikrodalga kullanımı ve yeni gelişmeler, Gıda güvenliği açısından mikrodalga kullanımının yeri |
Bu konularda yapılmış araştırmalar ve son gelişmeleri içeren makaleler, yayınlar |
slight anlatım, tartışma |
|
15 |
Yılsonu sınavı
|
Dönem süresince işlenmiş konuları, önerilen kaynaklardan ve verilen ders notlarından çalışarak sınava hazırlanmak. |
Final exam |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1.Buffler,R.C. 1993. Microwave cooking and processing. Engineering fundamentals for the food scientist, An Avi Book Published by Van Nostrand Reinhold, New York. 168p.
2.Decareau, R.V., Mudgett, R.E. 1985 Microwaves in the Food Processing Industry. Academic Press,Inc.orlando, Florida, 230p.
3.Jay, M.J.1992, Modern Food Microbiology, Chapman and Hall,London. 701p
4. Banwart,G.J. 1989 Basic Food Microbiology, Chapman and Hall, London. 773p.
5. Adams, M.R., Moss, M.O. 1997. Food Microbiology, The Royal Society of Chemistry, Cambridge, 398p
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir |
4 |
|
2 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir |
3 |
|
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir |
2 |
|
4 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir |
0 |
|
5 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir |
3 |
|
6 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrayabilir |
4 |
|
7 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilir ve yeni bilgi üretebilir |
5 |
|
8 |
Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilir
|
2 |
|
9 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir |
2 |
|
10 |
Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir |
3 |
|
11 |
Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilir |
3 |
|
12 |
Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir |
5 |
|
13 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir |
2 |
|
14 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir |
2 |
|
15 |
Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
14 |
14 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
14 |
14 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|