Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Süt Ürünlerinin Ambalajlanmaları ve Soğuk Muhafazaları

Dersin Kodu : GM-630

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MEHMET GÜVEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Gıdalarda ambalajlamanın önemini bilir.
Süt ve süt ürünlerinin ambalajlanmasını öğrenir.
Süt ve süt ürünlerinin soğukta ve dondurularak depolanması hakkında bilgi sahibi olur

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Gıda ambalajlamaya giriş, gıdalar için ambalajın önemi, ambalaj materyalleri. Gıda ambalajlama ve migrasyon. İçme sütü ve diğer sıvı süt ürünlerinin ambalajlanması, peynir ve fermente süt ürünlerinin ambalajlanması, tereyağı, dondurma, toz ve diğer süt ürünlerinin ambalajlanması. Ambalajlama kusurları. Süt ve süt ürünlerinde soğuk ve dondurarak depolamanın önemi, çiğ sütün soğukta ve dondurularak depolanması, peynirin soğukta muhafazası, yoğurdun soğukta muhafazası, krema ve terayağının soğukta ve dondurularak muhafazası. Dondurmanın muhafazası.

Dersin İçeriği : Gıda ambalajlamaya giriş, gıdalar için ambalajın önemi, ambalaj materyalleri. Gıda ambalajlama ve migrasyon. İçme sütü ve diğer sıvı süt ürünlerinin ambalajlanması, peynir ve fermente süt ürünlerinin ambalajlanması, tereyağı, dondurma, toz ve diğer süt ürünlerinin ambalajlanması. Ambalajlama kusurları. Süt ve süt ürünlerinde soğuk ve dondurarak depolamanın önemi, çiğ sütün soğukta ve dondurularak depolanması, peynirin soğukta muhafazası, yoğurdun soğukta muhafazası, krema ve terayağının soğukta ve dondurularak muhafazası. Dondurmanın muhafazası.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Gıda ambalajlamaya giriş İlgili kitaplar Anlatım, ödev
2 Gıdalar için ambalajın önemi İlgili kitaplar Anlatım, ödev
3 Ambalaj materyalleri İlgili kitaplar Anlatım, ödev
4 Gıda ambalajlama ve migrasyon İlgili kitaplar Anlatım, ödev
5 İçme sütü ve diğer sıvı süt ürünlerinin ambalajlanması İlgili kitaplar Anlatım, ödev
6 Peynir ve fermente süt ürünlerinin ambalajlanması İlgili kitaplar Anlatım, ödev
7 Tereyağı, dondurma, toz ve diğer süt ürünlerinin ambalajlanması İlgili kitaplar Anlatım, ödev
8 Ambalajlama kusurları İlgili kitaplar Anlatım, ödev
9 Süt ve süt ürünlerinde soğuk ve dondurarak depolamanın önemi İlgili kitaplar Anlatım, ödev
10 Çiğ sütün soğukta ve dondurularak depolanması İlgili kitaplar Anlatım, ödev
11 Peynirin soğukta muhafazası İlgili kitaplar Anlatım, ödev
12 Yoğurdun soğukta muhafazası İlgili kitaplar Anlatım, ödev
13 Krema ve terayağının soğukta ve dondurularak muhafazası İlgili kitaplar Anlatım, ödev
14 Dondurmanın muhafazası İlgili kitaplar Anlatım, ödev
15 Ara sınav İlgili kitaplar Yazılı sınav
16/17 Final sınavı İlgili kitaplar Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Gıda Ambalajlama Teknolojisi, 2007. Mustafa Üçüncü.
 Gıdaların Soğutularak ve Dondurularak Muhafazası, 2013. Arsan Bilişli
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir 3
2 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir 3
3 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir 2
4 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir 3
5 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir 5
6 Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrayabilir 5
7 Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilir ve yeni bilgi üretebilir 5
8 Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilir 4
9 Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir 4
10 Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir 4
11 Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilir 3
12 Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir 3
13 Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir 3
14 Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir 2
15 Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 12 48
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6