|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Süt Ürünlerinin Ambalajlanmaları ve Soğuk Muhafazaları |
|
Dersin Kodu |
: |
GM-630 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET GÜVEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Gıdalarda ambalajlamanın önemini bilir. Süt ve süt ürünlerinin ambalajlanmasını öğrenir. Süt ve süt ürünlerinin soğukta ve dondurularak depolanması hakkında bilgi sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Gıda ambalajlamaya giriş, gıdalar için ambalajın önemi, ambalaj materyalleri. Gıda ambalajlama ve migrasyon. İçme sütü ve diğer sıvı süt ürünlerinin ambalajlanması, peynir ve fermente süt ürünlerinin ambalajlanması, tereyağı, dondurma, toz ve diğer süt ürünlerinin ambalajlanması. Ambalajlama kusurları. Süt ve süt ürünlerinde soğuk ve dondurarak depolamanın önemi, çiğ sütün soğukta ve dondurularak depolanması, peynirin soğukta muhafazası, yoğurdun soğukta muhafazası, krema ve terayağının soğukta ve dondurularak muhafazası. Dondurmanın muhafazası. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Gıda ambalajlamaya giriş, gıdalar için ambalajın önemi, ambalaj materyalleri. Gıda ambalajlama ve migrasyon. İçme sütü ve diğer sıvı süt ürünlerinin ambalajlanması, peynir ve fermente süt ürünlerinin ambalajlanması, tereyağı, dondurma, toz ve diğer süt ürünlerinin ambalajlanması. Ambalajlama kusurları. Süt ve süt ürünlerinde soğuk ve dondurarak depolamanın önemi, çiğ sütün soğukta ve dondurularak depolanması, peynirin soğukta muhafazası, yoğurdun soğukta muhafazası, krema ve terayağının soğukta ve dondurularak muhafazası. Dondurmanın muhafazası. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Gıda ambalajlamaya giriş |
İlgili kitaplar |
Anlatım, ödev |
|
2 |
Gıdalar için ambalajın önemi |
İlgili kitaplar |
Anlatım, ödev |
|
3 |
Ambalaj materyalleri |
İlgili kitaplar |
Anlatım, ödev |
|
4 |
Gıda ambalajlama ve migrasyon |
İlgili kitaplar |
Anlatım, ödev |
|
5 |
İçme sütü ve diğer sıvı süt ürünlerinin ambalajlanması |
İlgili kitaplar |
Anlatım, ödev |
|
6 |
Peynir ve fermente süt ürünlerinin ambalajlanması |
İlgili kitaplar |
Anlatım, ödev |
|
7 |
Tereyağı, dondurma, toz ve diğer süt ürünlerinin ambalajlanması |
İlgili kitaplar |
Anlatım, ödev |
|
8 |
Ambalajlama kusurları |
İlgili kitaplar |
Anlatım, ödev |
|
9 |
Süt ve süt ürünlerinde soğuk ve dondurarak depolamanın önemi |
İlgili kitaplar |
Anlatım, ödev |
|
10 |
Çiğ sütün soğukta ve dondurularak depolanması |
İlgili kitaplar |
Anlatım, ödev |
|
11 |
Peynirin soğukta muhafazası |
İlgili kitaplar |
Anlatım, ödev |
|
12 |
Yoğurdun soğukta muhafazası |
İlgili kitaplar |
Anlatım, ödev |
|
13 |
Krema ve terayağının soğukta ve dondurularak muhafazası |
İlgili kitaplar |
Anlatım, ödev |
|
14 |
Dondurmanın muhafazası |
İlgili kitaplar |
Anlatım, ödev |
|
15 |
Ara sınav |
İlgili kitaplar |
Yazılı sınav |
|
16/17 |
Final sınavı |
İlgili kitaplar |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Gıda Ambalajlama Teknolojisi, 2007. Mustafa Üçüncü.
Gıdaların Soğutularak ve Dondurularak Muhafazası, 2013. Arsan Bilişli
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir |
3 |
|
2 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir |
3 |
|
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir |
2 |
|
4 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir |
3 |
|
5 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir |
5 |
|
6 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrayabilir |
5 |
|
7 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilir ve yeni bilgi üretebilir |
5 |
|
8 |
Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilir
|
4 |
|
9 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir |
4 |
|
10 |
Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir |
4 |
|
11 |
Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilir |
3 |
|
12 |
Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir |
3 |
|
13 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir |
3 |
|
14 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir |
2 |
|
15 |
Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
12 |
48 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|