|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Modifiye Yağlar ve Üretim Teknolojileri |
|
Dersin Kodu |
: |
GM-628 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yağların teknolojik modifikasyonunu bilir Modifiye yağ üretiminde kullanılan hammaddeler ve üretim tekniği arasındaki ilişkiyi kavrar.
Margarin üretiminde işleme süresince uygulanacak işlemleri bilir. Ekip çalışmasına uyum sağlama, meslek etiğine saygılı olma ve yaşam boyu öğrenme yetkinliği kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı yüksek lisans öğrencilerine modifiye yağların üretimi hakkında teknolojik bilgiyi kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yağların modifikasyonu, Fraksiyone kristalizasyon teknolojisi, Hidrojenasyon teknolojisi, In-es teknolojisi, Margarin üretim teknolojisi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Gıda Mühendisliği Bölümü derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
Notların veya iligli konuların kitaptan okunması
|
Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu |
|
2 |
Yağların modifikasyonuna ait temel bilgiler |
Notların veya iligli konuların kitaptan okunması
|
Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu |
|
3 |
Yağların erime noktalarını etkileyen etmenler |
Notların veya iligli konuların kitaptan okunması
|
Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu |
|
4 |
Yağların trigliserit yapısı |
Notların veya iligli konuların kitaptan okunması
|
Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu |
|
5 |
Başlıca modifiye yağ üretim yöntemleri |
Notların veya iligli konuların kitaptan okunması
|
Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu |
|
6 |
Fraksiyone kristalizasyon teknolojisi |
Notların veya iligli konuların kitaptan okunması
|
Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu |
|
7 |
Katı yağ fazlarının fraksiyonlanması |
Notların veya iligli konuların kitaptan okunması
|
Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Ara Sınav |
|
9 |
Hayvan doku ve organ yağlarının üretimi ve fraksiyonlanması |
Notların veya iligli konuların kitaptan okunması
|
Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu |
|
10 |
Vinterizasyon |
Notların veya iligli konuların kitaptan okunması
|
Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu |
|
11 |
Hidrojenasyon teknolojisi |
Notların veya iligli konuların kitaptan okunması
|
Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu |
|
12 |
Trans yağ asitlerinin oluşumu ve gıdalar açısından önemi |
Notların veya iligli konuların kitaptan okunması
|
Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu |
|
13 |
İnterestrefikasyon teknolojisi |
Notların veya iligli konuların kitaptan okunması
|
Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu |
|
14 |
Suda yağ/yağda su emülsiyonları üretim teknolojisi |
Notların veya iligli konuların kitaptan okunması
|
Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu |
|
15 |
Margarin üretim teknolojisi |
Notların veya iligli konuların kitaptan okunması
|
Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu |
|
16/17 |
Yılsonu sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Friberg, s. E. And Larsson, K., 1997. Food emulsions. Marcel dekker inc.,582s.
Kayahan, M., 2002 Modifiye yağlar ve üretim teknolojisi. Metu pres. 2. Baskı. Ankara. 263s.
Başoğlu, F., 2006. Yemeklik yağ teknolojileri. Nobel yayın akademi, Ankara. 349s.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir |
5 |
|
2 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir |
3 |
|
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir |
3 |
|
4 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir |
4 |
|
5 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir |
4 |
|
6 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrayabilir |
4 |
|
7 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilir ve yeni bilgi üretebilir |
3 |
|
8 |
Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilir
|
5 |
|
9 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir |
5 |
|
10 |
Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir |
4 |
|
11 |
Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilir |
3 |
|
12 |
Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir |
4 |
|
13 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir |
4 |
|
14 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir |
5 |
|
15 |
Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
10 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 145 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|