Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Food Emulsions |
|
Dersin Kodu |
: |
GM-618 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Knows emulsion formation Understands the relationship between lipids and emulsifiers Uses the knowledge about prepertaion and processing of food emulsions To adapt the teamwork, gain to respect professional ethics and to learn general understanding of life long learning.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
None |
|
Dersin Amacı |
: |
To give graduates basic knowledge about food emulsifiers and preparation, processing and functional properties food emulsions |
|
Dersin İçeriği |
: |
Food Emulsifiers. Preperation and processing of emulsions. Interactions between protein and polar lipids.
Emulsion stability. Milk and Dairy Type emulsions. Dressing and sauces. Bakery and Beverage emulsions.
Antoxidants in emulsions and their functional properties. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Classes of Food Engineering Department |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Introduction |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
2 |
Emulsion formation |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
3 |
Emulsion stability |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
4 |
Surface forces in emulsions |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
5 |
Molecular organization of lipids in food emulsions |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
6 |
Food emulsifiers, chemical and physical properties
|
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
7 |
Preperation and processing of food emulsions
|
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
8 |
Mıd therm exam |
Studying for the Exam |
Exam |
|
9 |
Interactions between proteins and polar lipids |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
10 |
Antioxidants in Food emulsions and their functional properties. |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
11 |
Oxidation in food emulsions |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
12 |
Milk and Dairy Type emulsions, Ice cream |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
13 |
Dressing and sauces, bakery and beverage emulsions |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
14 |
Presentation of home works |
Prepertaion for presentation |
Presentation and discussions |
|
15 |
Presentation of project |
Preperation for project |
Presentation and discussions |
|
16/17 |
Final exam |
Studying for the Exam |
Exam |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir |
3 |
|
2 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir |
2 |
|
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir |
5 |
|
4 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir |
4 |
|
5 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir |
5 |
|
6 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrayabilir |
3 |
|
7 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilir ve yeni bilgi üretebilir |
5 |
|
8 |
Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilir
|
4 |
|
9 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir |
4 |
|
10 |
Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir |
5 |
|
11 |
Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilir |
4 |
|
12 |
Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir |
5 |
|
13 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir |
3 |
|
14 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir |
5 |
|
15 |
Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|