|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Toplu Beslenme Yapılan Kurumlarda Beslenme |
|
Dersin Kodu |
: |
GM-534 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. CAHİDE YAĞMUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kurumlarda toplu beslenme ilkelerine ilişkin bilgi edinirler. Kurum Beslenme Servislerinde Hijyen/HACCP yönetim ve denetimi yapabilirler . Maliyet kontrolü becerisi kazanırlar . Menü planlayabilir,yemek tarifeleri standartlaştırabilirler.. Toplu beslenme alanında sorun çözebilme yeteneği kazanırlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ticari Nitelikte hizmet veren kuruluşların çeşitleri ve özellikleri;kurum beslenme servisi yönetimi,mutfak ve yemekhane planlaması,yiyeceklerin satın alınması,hazırlanması,depolanması,menü planlaması,kurum beslenme servislerinde hijyen ve sanitasyon ile ilgili bilgi vermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Toplu beslenme yapılan kuruluşlar ve özellikleri ,Kurum beslenme servislerinde yönetim ve organizasyon,,mutfak ve yemekhane planlama,araç ve gereçler;menü planlama;Satın alma teknikler;,depolama,hazırlama ve pişirme,servis yöntemleri,hijyen ve sanitasyon. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf dersliği, yemek fabrikaları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Toplu beslenme yapılan kuruluşlar ve özellikleri
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler
|
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
2 |
Kurum beslenme servislerinde yönetim ve organizasyon
|
|
, |
|
3 |
Kurum beslenme servislerinde çalışanların organizasyonu, görev tanımları
|
|
|
|
4 |
Fiziki koşullar,mutfak ve yemekhane planlama |
|
|
|
5 |
Kurum beslenme servislerinde kullanılan araç ve gereçler, yeni teknoloji |
|
|
|
6 |
Menü planlama |
|
|
|
7 |
Standart yemek tarifeleri, toplu beslenme sistemlerinde oluşan artıklar ve önleme yolları |
|
|
|
8 |
Ara sınav |
Tekrar |
yazılı sınav |
|
9 |
Satın alma teknikleri |
|
|
|
10 |
Depolama ilkeleri |
|
|
|
11 |
Geniş çapta hazırlama ve pişirme yöntemleri |
|
|
|
12 |
Servis yöntemleri |
|
|
|
13 |
Toplu beslenme sistemlerinde hijyen, haccp yaklaşımı ; toplu beslenme sistemlerinde kullanılan denetim listeleri( check-list’ler) |
|
|
|
14 |
Kurum beslenme servislerinde iş güvenliği |
|
|
|
15 |
Kurum beslenme servislerinde maliyet kontrolü |
|
|
|
16/17 |
Yılsonu sınavı |
tekrar |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Axler B H, Litrides CA. Ctyles of Food Service ,Food and Beverage Service, John Willey& Sons, USA 1990.
Kinton R, Ceserani V, Foskett D, The Theory of Catering, Eighth edition, Hodder &Stoughton, London, 1995.
Spears MC, Foodservice Organizations A managerial and Systems Approach, Prentice HallEnglewood Cliffs, Ohio, 1995.
Feinstein A H, Stefanelli J M. Purchasing, Selection and Procurement for the HospitalityIndustry, Fifth Edition , John Wiley & Sons Inc, London, 2002
Beyhan Y, Ciğerim N,Toplu Beslenme Sistemlerinde Menü Yönetimi ve Denetimi, KökYayıncılık, Ankara,1995.
Yiğit V,Duran T,Toplu Beslenme Teknolojisi,Ekin Yayıncılık ve Pazarlama,İstanbul,1997.
Dağ A,Yiyecek İçecek İşletmelerinde Standart Tarifeler Maliyet ve Hijyen Kontrolü,Meteksan Matbaacılık,Ankara,2006.
Gisslen W, Essentials of Professional Cooking ,John Wiley & Sons Inc, USA, 2004
Marriott N G, Principles of Food Sanitation, Fourth Edition, An Aspen Publication,Gaithersburg, Mayland, 1999
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir |
3 |
|
2 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir |
4 |
|
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir |
3 |
|
4 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir |
3 |
|
5 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir |
3 |
|
6 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrayabilir |
4 |
|
7 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilir ve yeni bilgi üretebilir |
4 |
|
8 |
Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilir
|
5 |
|
9 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir |
5 |
|
10 |
Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir |
4 |
|
11 |
Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilir |
4 |
|
12 |
Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir |
0 |
|
13 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir |
4 |
|
14 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir |
4 |
|
15 |
Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
15 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
14 |
14 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
14 |
14 |
|
Toplam İş Yükü: | 141 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|