|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Süt Kimyası ve Biyokimyası |
|
Dersin Kodu |
: |
GM-655 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET GÜVEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sütün bileşimi hakkında bilgi sahibi olur Sütün işlenmesi sırasında sütün bileşenlerinde meydana gelen değişimleri bilir Sütün fiziksel ve kimyasal özelliklerini bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sütün bileşimi hakkında bilgi vermek. Sütün işlenmesiyle, sütün bileşenlerindeki değişimler arasındaki ilişkiyi anlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Süt üretimi ve kullanımı, sütün bileşimi; laktoz, süt yağı, süt proteini, sütün mineral maddeleri, süt ve süt ürünlerinde vitaminler, süt ve süt ürünlerinde su. Süt ve süt ürünleri enzimolojisi, sütte sıcaklığın meydana getirdiği değişimler. Peynir ve fermente süt ürünlerinin kimyası ve biyokimyası. Sütün fiziksel özellikleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Süt üretimi ve kullanımı |
İlgili ders kitabı |
Anlatım, ödev |
|
2 |
Sütün bileşimi |
İlgili ders kitabı |
Anlatım, ödev |
|
3 |
Laktoz |
İlgili ders kitabı |
Anlatım, ödev |
|
4 |
Süt yağı |
İlgili ders kitabı |
Anlatım, ödev |
|
5 |
Süt proteini |
İlgili ders kitabı |
Anlatım, ödev |
|
6 |
Sütün mineral maddeleri |
İlgili ders kitabı |
Anlatım, ödev |
|
7 |
Süt ve süt ürünlerinde vitaminler |
İlgili ders kitabı |
Anlatım, ödev |
|
8 |
Süt ve süt ürünlerinde su |
İlgili ders kitabı |
Anlatım, ödev |
|
9 |
Süt ve süt ürünleri enzimolojisi |
İlgili ders kitabı |
Anlatım, ödev |
|
10 |
Sütte sıcaklığın meydana getirdiği değişimler |
İlgili ders kitabı |
Anlatım, ödev |
|
11 |
Peynir ve fermente süt ürünlerinin kimyası ve biyokimyası |
İlgili ders kitabı |
Anlatım, ödev |
|
12 |
Sütün fiziksel özellikleri |
İlgili ders kitabı |
Anlatım, ödev |
|
13 |
Genel gözden geçirme |
İlgili ders kitabı |
Tartışma |
|
14 |
Genel gözden geçirme |
İlgili ders kitabı |
Tartışma |
|
15 |
Ara sınav |
İlgili ders kitabı |
Yazılı sınav |
|
16/17 |
Final sınavı |
İlgili ders kitabı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Dairy Chemistry and Biochemistry. P.F. Fox and P.L.H. McSweeney, 1998
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir |
3 |
|
2 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir |
3 |
|
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir |
2 |
|
4 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir |
2 |
|
5 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir |
5 |
|
6 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrayabilir |
5 |
|
7 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilir ve yeni bilgi üretebilir |
5 |
|
8 |
Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilir
|
4 |
|
9 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir |
4 |
|
10 |
Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir |
4 |
|
11 |
Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilir |
3 |
|
12 |
Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir |
3 |
|
13 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir |
3 |
|
14 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir |
2 |
|
15 |
Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
10 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|