Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Phenolic Compounds & Antioxidants in Foods |
|
Dersin Kodu |
: |
GM-649 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Knows the functionality of phenolic compounds in foods Gains the ability of understanding the relationship between functional properties of foods and phenolic compounds & Antioxidants Knows the antioxidant potential of phenolic compounds in foods Gain to respect professional ethics and to learn general understanding of life long learning
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
To donate graduate students with the fundamentals of phenolic compounds and antioxidants for food functional properties |
|
Dersin İçeriği |
: |
Phenolic compounds occurance, classification and prsence in foods
Oxidation, free radical and antioxidants
Antioxidants presence in foods and mechansim of action, test methods for antioxidant activity in foods
The role of phenolic compounds and antioxidants on the functional properties of foods |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Classes of Food Engineering Department |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Introduction |
Standart derslik teknolojileri |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
The effects of phenolic compounds on food biological value and functionality |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
3 |
Phenolic compounds in olives and other fruits |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
4 |
Phenolic compounds in oil seeds and other foods |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
5 |
The effect of oil processing on phenolic compounds |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
6 |
Zeytin ve zeytinyağında bulunan fenol bileşenleri |
Standart derslik teknolojileri |
Düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Zeytinyağında bulunan fenol bileşenlerini etkileyen faktörler |
Standart derslik teknolojileri |
Düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Studying for the exam |
Exam |
|
9 |
Extraction and determination of phenolic compounds in Foods (UV, HPLC and other methods) |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
10 |
The antioxidant potential of phenolic compounds |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
11 |
Oxidation, free radicals and antioxidants |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
12 |
Mechansim of action of food antioxidants |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
13 |
Methods for determining antioxidant activity in foods |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
14 |
Comparing the activity of natural food phenolic antioxidants and synthetic phenolic antioxidants |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
15 |
The effect of phenolic antioxidnat on the functional properties of foods |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
16/17 |
Final exam |
Studying for the exam |
Exam |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir |
4 |
|
2 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir |
5 |
|
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir |
5 |
|
4 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir |
3 |
|
5 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir |
4 |
|
6 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrayabilir |
3 |
|
7 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilir ve yeni bilgi üretebilir |
4 |
|
8 |
Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilir
|
5 |
|
9 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir |
4 |
|
10 |
Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir |
3 |
|
11 |
Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilir |
4 |
|
12 |
Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir |
3 |
|
13 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir |
4 |
|
14 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir |
4 |
|
15 |
Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|