Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Phenolic Compounds & Antioxidants in Foods

Dersin Kodu : GM-649

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Knows the functionality of phenolic compounds in foods
Gains the ability of understanding the relationship between functional properties of foods and phenolic compounds & Antioxidants
Knows the antioxidant potential of phenolic compounds in foods
Gain to respect professional ethics and to learn general understanding of life long learning

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : To donate graduate students with the fundamentals of phenolic compounds and antioxidants for food functional properties

Dersin İçeriği : Phenolic compounds occurance, classification and prsence in foods Oxidation, free radical and antioxidants Antioxidants presence in foods and mechansim of action, test methods for antioxidant activity in foods The role of phenolic compounds and antioxidants on the functional properties of foods

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Classes of Food Engineering Department


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Introduction Standart derslik teknolojileri Düz anlatım, tartışma
2 The effects of phenolic compounds on food biological value and functionality Reading hand outs and related chapters of books Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations
3 Phenolic compounds in olives and other fruits Reading hand outs and related chapters of books Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations
4 Phenolic compounds in oil seeds and other foods Reading hand outs and related chapters of books Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations
5 The effect of oil processing on phenolic compounds Reading hand outs and related chapters of books Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations
6 Zeytin ve zeytinyağında bulunan fenol bileşenleri Standart derslik teknolojileri Düz anlatım, tartışma
7 Zeytinyağında bulunan fenol bileşenlerini etkileyen faktörler Standart derslik teknolojileri Düz anlatım, tartışma
8 Ara sınav Studying for the exam Exam
9 Extraction and determination of phenolic compounds in Foods (UV, HPLC and other methods) Reading hand outs and related chapters of books Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations
10 The antioxidant potential of phenolic compounds Reading hand outs and related chapters of books Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations
11 Oxidation, free radicals and antioxidants Reading hand outs and related chapters of books Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations
12 Mechansim of action of food antioxidants Reading hand outs and related chapters of books Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations
13 Methods for determining antioxidant activity in foods Reading hand outs and related chapters of books Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations
14 Comparing the activity of natural food phenolic antioxidants and synthetic phenolic antioxidants Reading hand outs and related chapters of books Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations
15 The effect of phenolic antioxidnat on the functional properties of foods Reading hand outs and related chapters of books Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations
16/17 Final exam Studying for the exam Exam


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Hudson, B. J. F. 1990. Food Antioxidants. Elsevier Applied Science. 317s.
 Sahahidi, F and Naczk, M. 1995. Food Phenolics. Sources, chemistry, effects and applications. Technomic Publishing C., Inc., 331 s.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir 4
2 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir 5
3 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir 5
4 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir 3
5 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir 4
6 Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrayabilir 3
7 Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilir ve yeni bilgi üretebilir 4
8 Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilir 5
9 Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir 4
10 Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir 3
11 Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilir 4
12 Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir 3
13 Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir 4
14 Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir 4
15 Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 30 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 145
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.8
Dersin AKTS Kredisi: 6