|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dondurma Teknolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
GM-609 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NURAY GÜZELER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dondurma miksi hesaplamayı bilir. Farklı dondurma reçetelerini bilir. Dondurmanın kalite özelliklerini bilir. Dondurma işletmelerinde temizlik ve sanitasyon uygulamalarını bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dondurma miksinin hesaplanması, dondurma miksinin özellikleri, dondurmada hacim artışı, dondurma reçeteleri, dondurmanın duyusal değerlendirmesi, dondurma mikrobiyolojisi ve dondurma işletmelerinde temizlik ve sanitasyon. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dondurma miksinin hesaplanması, dondurma miksinin özellikleri, dondurmada hacim artışı, dondurma reçeteleri, dondurmanın duyusal değerlendirmesi, dondurma mikrobiyolojisi ve dondurma işletmelerinde temizlik ve sanitasyon. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dondurmanın tanımı ve tarihçesi |
İlgili ders notu ve kitaplar |
Anlatım, ödev, tartışma |
|
2 |
Dünyada ve Türkiyede dondurma |
İlgili ders notu ve kitaplar |
Anlatım, ödev, tartışma |
|
3 |
Dondurma miksinin hesaplanması |
İlgili ders notu ve kitaplar |
Anlatım, ödev, tartışma |
|
4 |
Dondurma miksinin özellikleri |
İlgili ders notu ve kitaplar |
Anlatım, ödev, tartışma |
|
5 |
Dondurmada hacim artışı |
İlgili ders notu ve kitaplar |
Anlatım, ödev, tartışma |
|
6 |
Dondurma üretim tekniği |
İlgili ders notu ve kitaplar |
Anlatım, ödev, tartışma |
|
7 |
Dondurma üretim tekniği |
İlgili ders notu ve kitaplar |
Anlatım, ödev, tartışma |
|
8 |
Dondurma reçeteleri |
İlgili ders notu ve kitaplar |
Anlatım, ödev, tartışma |
|
9 |
Dondurmanın fizikokimyasal özellikleri |
İlgili ders notu ve kitaplar |
Anlatım, ödev, tartışma |
|
10 |
Dondurmanın duyusal değerlendirmesi |
İlgili ders notu ve kitaplar |
Anlatım, ödev, tartışma |
|
11 |
Dondurmanın diğer özellikleri |
İlgili ders notu ve kitaplar |
Anlatım, ödev, tartışma |
|
12 |
Dondurmanın depolanması ve bazı sorunlar |
İlgili ders notu ve kitaplar |
Anlatım, ödev, tartışma |
|
13 |
Dondurma ile ilgili yasal mevzuat |
İlgili ders notu ve kitaplar |
Anlatım, ödev, tartışma |
|
14 |
Dondurma işletmeleri |
İlgili ders notu ve kitaplar |
Anlatım, ödev, tartışma |
|
15 |
Ara sınav |
İlgili ders notu ve kitaplar |
Yazılı sınav |
|
16/17 |
Final sınavı |
İlgili ders notu ve kitaplar |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ARBUCKLE, W. S., 1986. Ice Cream, Chapman & Hall, NewYork, 318 p.
ROTHWELL, J., 1990. Microbiology of Ice Cream and Related Products. Dairy Microbiology, (Ed). R.K. Robinson, Vol.2, 2nd ed., Elsevier Applied Science Publishers Ltd., London and New York, 409 p.”
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Internet Kaynakları
TKB, 2004. Türk Gıda Kodeksi Dondurma Tebliği. Tarım ve KöyiGleri Bakanlığı. Tebliğ No: 2004/45
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir |
5 |
|
2 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir |
5 |
|
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir |
5 |
|
4 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir |
4 |
|
5 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir |
5 |
|
6 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrayabilir |
4 |
|
7 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilir ve yeni bilgi üretebilir |
5 |
|
8 |
Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilir
|
4 |
|
9 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir |
4 |
|
10 |
Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir |
5 |
|
11 |
Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilir |
5 |
|
12 |
Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir |
4 |
|
13 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir |
4 |
|
14 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir |
4 |
|
15 |
Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
12 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
14 |
14 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
14 |
14 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|