|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bazı Gıdaların Üretiminde Kullanılan Mikroorganizmalar |
|
Dersin Kodu |
: |
GM-529 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ZERRİN ERGİNKAYA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bazı gıdalarda kullanılan mikroorganizma kültürleri, genel özellikleri, ürettikleri metabolitler, üretim yöntemleri bilir. Starter kültürlerin, gıdalardaki fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur Hedeflediği,starter kültürlerin gıdalarda kullanabilme becerisi kazanır Ekip çalışmasına uyum sağlama, meslek etiğine saygılı olma ve yaşam boyu öğrenme yetkinliği kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
GM-529 Bazı Gıdaların Üretiminde Kullanılan Mikroorganizmalar
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bazı gıdalarda kullanılan mikroorganizma kültürleri, genel özellikleri, ürettikleri metabolitler, üretim yöntemleri, patojen mikroorganizmaların gelişimleri üzerine antimikrobiyal etkileri, ticari olarak satılan mikroorganizma kültürleri ve gıdalardaki fonksiyonları hakkında bilgi vermek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bazı gıdalarda kullanılan mikroorganizma kültürleri, genel özellikleri, ürettikleri metabolitler, üretim yöntemleri, patojen mikroorganizmaların gelişimleri üzerine antimikrobiyal etkileri, ticari olarak satılan mikroorganizma kültürleri ve gıdalardaki fonksiyonları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel dersin işleyişine ve konularına yönelik bilgilendirme |
kaynak taraması |
Düz anlatım |
|
2 |
Starter kültür tanımı, gıdalarda kullanım amaçları |
kaynak taraması |
Düz anlatım |
|
3 |
Starter kültür seçimi ve aranan kriterler |
kaynak taraması |
Düz anlatım |
|
4 |
Ürettikleri metabolitler, antimikrobiyel özellikleri |
kaynak taraması |
Düz anlatım |
|
5 |
Antibiyotik dirençlilikleri |
kaynak taraması |
Düz anlatım |
|
6 |
Üretim yöntemleri |
kaynak taraması |
Düz anlatım |
|
7 |
Starter kültür olarak kullanılan bakteriler ve genel özellikleri |
kaynak taraması |
Düz anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
İlgili ders notları ve kitaplar |
Düz anlatım |
|
9 |
Laktik asit bakterileri |
kaynak taraması |
Düz anlatım, ödev |
|
10 |
Laktik asit bakterileri(devam) |
kaynak taraması |
Düz anlatım, ödev |
|
11 |
Propiyonik asit bakterileri |
kaynak taraması |
Düz anlatım, ödev |
|
12 |
Diğer bakteriler |
kaynak taraması |
Düz anlatım, ödev |
|
13 |
Mayalar |
kaynak taraması |
Düz anlatım, ödev |
|
14 |
Küfler |
kaynak taraması |
Düz anlatım, ödev |
|
15 |
Probiyotikler |
kaynak taraması |
Düz anlatım, ödev |
|
16/17 |
Yılsonu sınavı |
İlgili ders notları ve kitaplar |
Düz anlatım, ödev |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Hui, Y. H., Meunier-Goddik, L., 2004. Handbook of Food and Beverage Fermentation Technology. Marcel Dekker,USA, p.1000.
Hutkins, R. W., 2004. Microbiology and Technology of Fermented Foods. IFT pres, USA, p. 473.
Erkmen, O., 2010. Gıda Mikrobiyolojisi. Efil Yayınevi-Ankara, 552 s
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir |
4 |
|
2 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir |
3 |
|
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir |
3 |
|
4 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir |
3 |
|
5 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir |
4 |
|
6 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrayabilir |
4 |
|
7 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilir ve yeni bilgi üretebilir |
4 |
|
8 |
Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilir
|
4 |
|
9 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir |
4 |
|
10 |
Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir |
5 |
|
11 |
Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilir |
4 |
|
12 |
Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir |
4 |
|
13 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir |
4 |
|
14 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir |
4 |
|
15 |
Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 152 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|