|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Gen Klonlamanın Temel Prensipleri |
|
Dersin Kodu |
: |
BT-505 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BURHAN ARIKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Biyoteknoloji ve endüstride gen klonlama uygulamalarını kavramak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Gen Klonlama ve uygulamaları |
|
Dersin İçeriği |
: |
Gen Klonlamanın Önemi, Plasmid ve Bakteriyofajların Özellikleri ile Fonksiyonları, Canlı Organizmalardan Kromozomal, Pazmid ve Bakteriyofaj DNA´larının İzolasyonu ve Saflaştırılması, DNA´nın Canlı Organizmalara Transformasyon Eknikleri Kullanılarak Atarılması ve Kullanılan Tekniklerin Özellikleri ile Klonlama Amacıyla Kullanılan Vektörler. Polimeraz zincir reaksiyonu, Microbiyoloji, tarım ve tıpta gene clonlama |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Gen Klonlamanın Önemi, |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü anlatım |
|
2 |
Plasmid |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü anlatım |
|
3 |
Bakteriyofajlar |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü anlatım |
|
4 |
Bakterilerden kromozomal DNA, plasmid ve bakteriyofaj izolasyon teknikleri |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
5 |
Bitkilerden kromozomal DNA izolasyon teknikleri |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
6 |
Maya ve mantarlardan kromozomal DNA izolasyon yöntemleri |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü anlatım |
|
7 |
Ara sınav |
|
|
|
8 |
Konjugasyon |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü anlatım |
|
9 |
Transformasyon |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
10 |
Elektroporasyon
|
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
11 |
Elektrofüzyon, biyolistik transformasyon ve lipozom transformasyonu |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü anlatım |
|
12 |
Klonlama vektörleri |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü anlatım |
|
13 |
Rekombinant DNA üretimi ve alıcı organizmaya aktarımı |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü anlatım |
|
14 |
Polimeraz zincir reaksiyonu ve uygulamaları |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü anlatım |
|
15 |
Transformant organizmaların seçimi |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Lodge, J., Lund, P., and Minchin, S. (2007). Gene Cloning.Taylor&Francis Group, 270 Madison Avenue New York, N Y 10016 USA
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
2 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
5 |
|
3 |
Alana ilişkin uluslararası çalışmaları takip edebilme, uluslar arası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslar arası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
4 |
|
4 |
Biyoteknoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde kullanabilme |
4 |
|
5 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
5 |
|
6 |
Biyoteknoloji bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, çalışma alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, alanına ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek |
5 |
|
7 |
Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütebilmek |
5 |
|
8 |
Biyoteknoloji alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirebilmek |
5 |
|
9 |
Doğal ve uygulamalı bilimlerde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinme |
5 |
|
10 |
Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
11 |
Biyoteknolojinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
5 |
|
12 |
Biyoteknolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
5 |
|
13 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
5 |
|
14 |
Alanını ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
5 |
|
15 |
Biyoteknoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
5 |
|
16 |
Biyoteknoloji ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
25 |
25 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|