Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Et Kalitesini Geliştiren Uygulamalar |
|
Dersin Kodu |
: |
SAİ-546 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. BAHAR TOKUR KARAKAYA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Farklı öldürme metotlarının rigor mortise ve stres parametrelerine olan etkisini gösterir Et kalitesini geliştirmek için yemlere katılacak katkı maddlelerini öğretir Balıkların yemlerine antioksidan eklemenin et kalitesine olan etksini gösterir Farklı kaplama materyallerinin et kalitesine olan etkisini anlatır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
YLSAİ-201 Uzmanlık Alan Dersi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Balıkların et kalitesini artırmak için hasat öncesi uygulanan yöntemler hakkında bilgi verir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Balıkların et kalitesini artırmak için hasat öncesi uygulanan yöntemler
Et kalitesini ölçmede kullanılan alanizler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hasat öncesi balıklara uygulanan yöntemlerin balıkların et kalitesine etkisi |
Ders konusu ile ilgili gerekli bilgilerin toplanması |
Düz anlatım ve beyin fırtınası
|
|
2 |
Hasat öncesi balıklara uygulanan yöntemlerin balıkların et kalitesine etkisini gösterir |
Ders konusu ile ilgili gerekli bilgilerin toplanması,ödevlerin hazırlanması |
Beyin fırtınası ve uygulama |
|
3 |
Balıkların işleme ve depolama esnasında kalitesini etkileyen faktörlerin hasat öncesi ve hasat sonrası uygulamalarla geliştirilmesi veya engellenmesini anlatır |
Ders konusu ile ilgili gerekli bilgilerin toplanması,ödevlerin hazırlanması |
Düz anlatım ve beyin fırtınası |
|
4 |
Balıkların işleme ve depolama esnasında kalitesini etkileyen faktörlerin hasat öncesi ve hasat sonrası uygulamalarla geliştirilmesi veya engellenmesi |
Ders konusu ile ilgili gerekli bilgilerin toplanması,ödevlerin hazırlanması |
Beyin fırtınası ve uygulama |
|
5 |
Balıkların antioksidan sistemlerinin geliştirilmesine yönelik hasat öncesinde balıklara uygulanan işlemler, ödev |
Ders konusu ile ilgili gerekli bilgilerin toplanması,ödevlerin hazırlanması |
Düz anlatım ve beyin fırtınası |
|
6 |
balıkların antiosidan sistemlerinin geliştirilmesine yönelik hasat öncesinde balıklara uygulanan işlemleri gösterir |
Ders konusu ile ilgili gerekli bilgilerin toplanması,ödevlerin hazırlanması |
Beyin fırtınası ve uygulama |
|
7 |
Yem katkı maddeleri ile et kalitesinin nasıl geliştirilebileceği |
Ders konusu ile ilgili gerekli bilgilerin toplanması,ödevlerin hazırlanması |
Düz anlatım ve beyin fırtınası |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Balıkların farklı kaplama materyallaerri ile depolama baoyunca et kalitesinde meydana gelen değişimleri,ödev |
Ders konusu ile ilgili gerekli bilgilerin toplanması,ödevlerin hazırlanması |
Düz anlatım ve beyin fırtınası |
|
10 |
Balıkların farklı kaplama materyallaerri ile depolama baoyunca et kalitesinde meydana gelen değişimleri |
Ders konusu ile ilgili gerekli bilgilerin toplanması,ödevlerin hazırlanması |
Beyin fırtınası ve uygulama |
|
11 |
Konu ile ilgili son yapılan araştırmalar,ödev |
Ders konusu ile ilgili gerekli bilgilerin toplanması,ödevlerin hazırlanması |
Ödev ve sözlü sunum, laboratuar
|
|
12 |
Konu ile ilgili son yapılan araştırmalar |
Ders konusu ile ilgili gerekli bilgilerin toplanması,ödevlerin hazırlanması |
Ödev ve sözlü sunum, laboratuar
|
|
13 |
Konu ile ilgili son yapılan araştırmalar |
Ders konusu ile ilgili gerekli bilgilerin toplanması,ödevlerin hazırlanması |
Ödev ve sözlü sunum, laboratuar
|
|
14 |
Ödev kouları değerlendirmeler |
Ödevler ve diğer uygulamalarla ilgili düzenlemeler |
Ödev ve sözlü sunum |
|
15 |
Ödev kouları değerlendirmeler |
Ödevler ve diğer uygulamalarla ilgili düzenlemeler |
Ödev ve sözlü sunum |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
2 |
Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. |
5 |
|
3 |
Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar |
5 |
|
4 |
Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler |
5 |
|
5 |
Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. |
5 |
|
6 |
Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
5 |
|
7 |
Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. |
5 |
|
9 |
Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. |
5 |
|
10 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. |
5 |
|
11 |
Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. |
3 |
|
12 |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
4 |
|
13 |
Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. |
4 |
|
14 |
Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. |
4 |
|
15 |
Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|