|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Omurgasız Su Ürünleri Avcılığı |
|
Dersin Kodu |
: |
SAİ-524 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERHAN AKAMCA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Karides, yengeç, istakoz, ahtapod, kalamar, sübye, midye, istiridye avcılığında kullanılan av araçlarını ve teknik özelliklerini tanır Karides, yengeç, istakoz, ahtapod, kalamar, sübye, midye, istiridye avcılığında kullanılan av araçlarının av kompozisyonunu kavrama ve örnekleme yapar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
YLSAİ-201 Uzmanlık Alan Dersi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Omurgasız su ürünleriinin (Kabuklular, bivalvialar, gastrapodlar, cephalopodlar) avlanmasında kullanılan av araçlarının teknik özellikleri, av etkinliklerinin öğretilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Karides avcılığında kullanılan av araçlarının teknik özellikleri, av etkinlikleri, hedeflenmeyen türler ve bunların azaltılmasına yönelik çalışmalar. Midye, İstiridye, Deniz Salyangozu avcılığında kullanılan av araçları ve teknik özellikleri üzerinde uygulamalı çalışmalar. Kalamar, Sübye, Ahtapot avcılığında kullanılan yöntemler ve avlamayı etkileyen faktörler üzerinde uygulamalı çalışmalar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, deniz çalışması |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü anlatım |
|
2 |
Sünger avcılığı |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü anlatım, Görsel sunum
|
|
3 |
Bivalvia türlerinin avcılığı, ödev |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü anlatım, Görsel sunum |
|
4 |
Deniz Salyangozu avcılığı |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü anlatım, Görsel sunum |
|
5 |
Salyangoz sepetleri, ödev. |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü anlatım, Görsel sunum |
|
6 |
Deniz çalışması |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü anlatım, Uygulama |
|
7 |
Karides avcılığı, ödev. |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü anlatım, Görsel sunum |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Yengeç avcılığı |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü anlatım, Görsel sunum |
|
10 |
İstakoz avcılığı |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü anlatım, Görsel sunum |
|
11 |
Ahtapot avcılığı |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü anlatım, Görsel sunum |
|
12 |
Sübye avcılığı |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü anlatım/Görsel sunum |
|
13 |
Kalamar avcılığı |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü anlatım,Görsel sunum |
|
14 |
Deniz çalışması |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü anlatım, Uygulama |
|
15 |
Deniz çalışması |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü anlatım, Uygulama |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
2 |
Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. |
1 |
|
3 |
Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar |
3 |
|
4 |
Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler |
4 |
|
5 |
Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. |
5 |
|
6 |
Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
4 |
|
7 |
Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. |
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. |
4 |
|
9 |
Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. |
2 |
|
10 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. |
0 |
|
11 |
Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. |
0 |
|
12 |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
1 |
|
13 |
Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. |
1 |
|
14 |
Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. |
1 |
|
15 |
Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
20 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|