|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Balıkçılık tarihi |
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
2 |
Av araçlarının sınıflandırması |
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
3 |
Av araçlarının sınıflandırması |
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
4 |
Pasif av araçları |
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
5 |
Aktif av araçları |
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
6 |
Oltalar ve avcılık yöntemleri |
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
7 |
Uzatma ağaları ve avcılık yöntemleri |
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
8 |
Arasinav |
|
|
|
9 |
Kıyı sürütme av araçları ve avcılık yöntemleri |
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
10 |
Trol takımları ve avcılık yöntemleri |
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
11 |
Trol takımları ve avcılık yöntemleri |
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
12 |
Gırgır takımları ve avcılık yöntemleri |
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
13 |
Saha çalışması |
|
Anlatım, Tartışma |
|
14 |
Saha Çalışması |
|
Anlatım, Tartışma |
|
15 |
Saha Çalışması |
|
Anlatım, Tartışma |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
2 |
Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. |
2 |
|
3 |
Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar |
2 |
|
4 |
Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler |
2 |
|
5 |
Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. |
2 |
|
6 |
Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
2 |
|
7 |
Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. |
3 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. |
2 |
|
9 |
Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. |
3 |
|
10 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. |
2 |
|
11 |
Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. |
2 |
|
12 |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
2 |
|
13 |
Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. |
3 |
|
14 |
Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. |
2 |
|
15 |
Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|