|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Av Araçları ve Avlama Yöntemlerinin Ortama Etkileri |
|
Dersin Kodu |
: |
SAİ-529 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERHAN AKAMCA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Su ürünleri mühendisliği alanında ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere yüksek lisans düzeyinde sahiptir. Balıkçılığın ve diğer faktörlerin ekosistem üzerine etkilerini anlar. Balıkçılığın ekosistem üzerindeki etkilerini azaltılmasını sağlayabilme kapasitesine sahiptir Karşılaştığı problemleri bilgi birikimini kullanarak çözümler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
YLSAİ-201 Uzmanlık Alan Dersi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Su ürünleri avcılığında kullanılan av araçlarının ve avlama yöntemlerinin sucul ortama olumsuz etkilerinin tanımlanması ve bu olumsuz etkileri en aza indirmek için yapılacak çalışmaların belirlenmesini amaçlar. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Av araçlarının kirletici etkileri, aşırı avcılık, bentik fauna ve floraya etkileri, hayalet balıkçılık |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, saha |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş
|
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü anlatım |
|
2 |
Ekosistem yaklaşımlı balıkçılık |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü anlatım |
|
3 |
Av araçlarının kirletici etkileri, ödev |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü anlatım |
|
4 |
Deniz çalışması |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü anlatım, Uygulama |
|
5 |
Hedef dışı av, ödev. |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü anlatım |
|
6 |
Iskarta |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü anlatım |
|
7 |
Aşırı avcılık ve etkileri |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Av araçlarının bentik fauna ve floraya etkileri
|
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü anlatım |
|
10 |
Hayalet balıkçılık, ödev. |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü anlatım |
|
11 |
Deniz çalışması |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü anlatım, Uygulama |
|
12 |
Deniz çalışması |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü anlatım, Uygulama |
|
13 |
Göl çalışması |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü anlatım, Uygulama |
|
14 |
Yasak ve kaçak avlanmaların etkileri, ödev. |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü anlatım |
|
15 |
Diğer zararlı yöntemler ve etkileri |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sutinen, J.G. & Soboil, M. 2003. The performance of fisheries management systems and theecosystem challenge. In M. Sinclair & G. Valdimarsson, eds. Responsible fisheries inthe marine ecosystem, pp. 291-309. Rome, Italy, and Wallingford, UK.
Garcia, S.M., Zerbi, A., Aliaume, C., Do Chi, ., Lasserre, G., 2003. The ecosystem approach to fisheries. Issue, terminology, principles, institutional foundation, implementation and outlook. FAO isheries Technical Paper. No. 443. Rome, Italy.
Hall, S.J. 1999. The effects of fishing on marine ecosystems and communities. London. Blackwell Scientific Publications. 274 pp.
FAO. 1997. Fisheries management. FAO Technical Guidelines for Responsible Fisheries, 4: 82 pp.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
2 |
Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. |
1 |
|
3 |
Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar |
3 |
|
4 |
Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler |
4 |
|
5 |
Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. |
5 |
|
6 |
Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
5 |
|
7 |
Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. |
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. |
4 |
|
9 |
Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. |
4 |
|
10 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. |
2 |
|
11 |
Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. |
0 |
|
12 |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
0 |
|
13 |
Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. |
1 |
|
14 |
Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. |
1 |
|
15 |
Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
20 |
80 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 154 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|