Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Su Ürünleri Avcılığında Balık Davranışları |
|
Dersin Kodu |
: |
SAİ-527 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERHAN AKAMCA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Balıkların av araçlarına gösterdiği davranışları öğrenir. Balık davranışları kullanılarak av araçlarını tasarlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
YLSAİ-201 Uzmanlık Alan Dersi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Su ürünlerinin av araçlarına karşı davranışlarının tanımlanması ve balıkçılık uygulamalarında kullanılması. Etkin ve seçici av aracı tasarımında ilgili balık davranışlarını gözlemlemek, analiz etmek, yorumlamak ve kullanmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel balık davranışları. Av Aracı yapımında balık davranışlarının kullanılması. Av araçlarında balık davranışlarına göre yapılmış düzenlemeler. Balıkların kaçma davranışlarından faydalanılarak aktif av araçlarıyla avcılık. Balıkların yakamoz olayından faydalanılarak gece tanınması ve avcılığı. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü Anlatım |
|
2 |
Balık davranışlarıyla ilgili temel tanımlar |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü Anlatım |
|
3 |
Olta avcılığında balık davranışları, ödev. |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü Anlatım |
|
4 |
Paraketa avcılığında balık davranışları |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü Anlatım |
|
5 |
Uzatma ağları avcılığında balık davranışları, ödev. |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü Anlatım |
|
6 |
Fanyalı ağ avcılığında balık davranışları. |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü Anlatım |
|
7 |
Dreçlerle avcılıkta su ürünlerinin davranışlarış ödev. |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Yazılı sınav |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Sözlü Anlatım |
|
9 |
Trol avcılığında balık davranışları, ödev. |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü Anlatım |
|
10 |
Trol avcılığında balık davranışları. |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü Anlatım |
|
11 |
Çevirme Ağlarıyla avcılıkta balık davranışları/ Drift Net, ödev. |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü Anlatım |
|
12 |
Çevirme ağlarıyla avcılıkta balık davranışları/ Gırıgır avcılığ |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü Anlatım |
|
13 |
Sepet tuzaklarla avcılıkta balık davranışları |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü Anlatım |
|
14 |
Sepet tuzaklarla avcılıkta balık davranışları. |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü Anlatım |
|
15 |
Tür özgü balık davranışları |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması |
Sözlü Anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
2 |
Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. |
1 |
|
3 |
Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar |
3 |
|
4 |
Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler |
4 |
|
5 |
Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. |
5 |
|
6 |
Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
5 |
|
7 |
Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. |
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. |
4 |
|
9 |
Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. |
4 |
|
10 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. |
2 |
|
11 |
Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. |
0 |
|
12 |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
0 |
|
13 |
Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. |
1 |
|
14 |
Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. |
1 |
|
15 |
Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|