Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Antioksidanlar

Dersin Kodu : SAİ-511

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ABDURRAHMAN POLAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Doğal antioksidanları açıklama 2. Antioksidanların işleme teknolojisi açısından önemini açıklama 3. Antioksidanları genel olarak tanımlama

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : YLSAİ-201 Uzmanlık Alan Dersi

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Su ürünleri işlem teknolojisinde önemli antioksidanların ( doğal ve diğer antioksidanlar) öğretilmesi

Dersin İçeriği : Su ürünleri işleme teknolojisinde antioksidanların önemi, doğal antioksidanlar, C vitamini, E vitamini, selenyum, glutatyon peroksidaz, katalaz, süperoksit dismutaz, BHT, BHA, TBHQ, tripolifosfat, sitrik asit

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Su Ürünleri Fakültesi Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş Ders ile ilgili konuların okunması Düz anlatım
2 Antioksidanlara genel bakış Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, görsel sunum
3 Su Ürünleri işleme teknolojisi açısından önemli antioksidanlar Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, görsel sunum
4 Doğal antioksidanlar, askorbik asit Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, görsel sunum
5 E vitamini, ödev Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, görsel sunum
6 Selenyum, ödev Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, görsel sunum
7 Glutatyon peroksidaz, ödev Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, görsel sunum
8 Arasınav Arasınava hazırlık Yazılı sınav
9 Ödevler konusunda çalışma Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Beyin fırtınası
10 Süperoksit dismutaz Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, görsel sunum
11 BHT, BHA, TBHQ, ödev Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, görsel sunum
12 Tripolifosfat, ödev Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, görsel sunum
13 Sitrik asit Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, görsel sunum
14 Ödevler konusunda çalışma Ödevlerin hazırlanması Beyin fırtınası
15 Genel değerlendirmesi Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, görsel sunum
16/17 Final sınavı Final sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  POTTER, N.N., HOTCHKISS, J.H.,1995. Food Science
 A.Tefloncu, 1993, Besin Kimyası (Kitap)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 5 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 4
2 Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 5
3 Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar 3
4 Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler 0
5 Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. 3
6 Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 0
7 Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. 1
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. 5
9 Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. 2
10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. 2
11 Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. 0
12 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. 2
13 Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. 2
14 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. 4
15 Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 13 65
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 9 9
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6