|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Balık Beslemede Vitaminler ve İz Elementler |
|
Dersin Kodu |
: |
SAİ-501 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ABDURRAHMAN POLAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Balıklarda önemli vitaminleri açıklar Balıklarda önemli iz elementleri açıklar Vitaminler ve iz elementlerin önemini açıklar Balık etinin mineral ve vitamin içeriğini açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Balıkların temel ihtiyaçlarından vitaminler ve iz elementlerin öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Balık beslemede vitaminler ve iz elementlerin önemi, balıklar için esansiyel vitaminler ve iz elementler, balıkların vitamin ve iz element ihtiyaçları, yetersizlik belirtileri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü.Su Ürünleri Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım |
|
2 |
Vitaminlerin genel tanımı, sınıflandırılması, ödev |
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, görsel sunum |
|
3 |
Suda eriyen vitaminler, eksikliğinde balıklarda görülen belirtiler |
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, görsel sunum |
|
4 |
Yağda eriyen vitaminler, eksikliğinde görülen belirtiler, ödev |
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, görsel sunum |
|
5 |
Balıkların vitamin ihtiyaçları ve bir besin kaynağı olarak vitamin içerikleri |
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, görsel sunum |
|
6 |
Balıkların mineral ihtiyaçları , ödev |
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, görsel sunum |
|
7 |
Balı etinin mineral içeriği |
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, görsel sunum |
|
8 |
Arasınav |
Arasınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Makro mineraller, eksiklik ve fazlalığında görülen belirtiler, ödev |
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, görsel sunum |
|
10 |
Mikro mineraller, Eksiklik ve fazlalığında görülen belirtiler |
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, görsel sunum |
|
11 |
Ödev dağılımı ve çalışma |
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, görsel sunum |
|
12 |
Ödev konularında çalışma |
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, görsel sunum |
|
13 |
Ödev konularında çalışma |
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, görsel sunum |
|
14 |
Genel değerlendirme |
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Beyin fırtınası |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Ders notları ve ilgili kaynakların okunması |
Beyin fırtınası |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Potter, N.N., Hotchkiss, J.H.,1996. Food Science
Fish Nutrition, John E.Halver, Ronald W.Hardy,2002
Voet, D.,Voet, J.G., 1990. Biochemistry
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
4 |
|
2 |
Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. |
5 |
|
3 |
Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar |
1 |
|
4 |
Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler |
2 |
|
5 |
Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. |
2 |
|
6 |
Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
2 |
|
7 |
Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. |
3 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. |
5 |
|
9 |
Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. |
2 |
|
10 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. |
3 |
|
11 |
Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. |
1 |
|
12 |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
2 |
|
13 |
Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. |
2 |
|
14 |
Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. |
4 |
|
15 |
Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
13 |
52 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
7 |
7 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
9 |
9 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|