Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Alan Dersi

Dersin Kodu : YLSAİ-201

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. YASEMEN YANAR
Prof.Dr. MEHMET ÇELİK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERHAN AKAMCA
Doç.Dr. BAHAR TOKUR KARAKAYA
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CANER ENVER ÖZYURT
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÖKHAN GÖKÇE
Doç.Dr. YEŞİM ÖZOĞUL
Doç.Dr. FATİH ÖZOĞUL
Doç.Dr. GÜLSÜN ÖZYURT
Prof.Dr. ABDURRAHMAN POLAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Alanı ile ilgili bilgiye ulaşmayı öğrenir
Bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır
Veri toplama, değerlendirme ve yayınlama aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetmeyi öğrenir
Çalışma alanı ile ilgili bir sorunu çözmede yöntem uyarlayabilir, geliştirebilir ve sorunları çözebilir
Çalışma alanı ile ilgili olarak elde ettiği veya derlediği bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak sunabilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bir akademisyen gözetiminde öğrencilere uzmanlık alanı ile ilgili konularda bilgiye erişme, derleme, analiz etme, yorumlama, yazım ve sunum yetisini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Beklenmedik problemleri çözümleyebilmek için yöntem geliştirme, elde ettiği sonuçları değerlendirebilme ve yayınlama, literatür tarama ve veri toplama sırasında etik değerlere bağlı kalma öğretilmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü.Su Ürünleri Fakültesi Derslikleri ve Merkezi Kütüphane


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular Kaynak taraması Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması
2 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması
3 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması
4 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması
5 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması
6 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması
7 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması
8 Ara sınav Sınava hazırlık Sözlü sınav
9 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması
10 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması
11 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması
12 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması
13 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması
14 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular Kaynak taraması, saha ve/veyalaboratuar çalışması Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması
15 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Düz anlatım, proje, takım projesi, grup tartışması, tekne ile yapılan örnekleme, laboratuar çalışması
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  UÇAK, N. Ö ve BİRİNCİ, H. G (2008), “Bilimsel Etik ve İntihal”, Türk Kütüphaneciliği Dergisi, Cilt: 22 (2):187-204.
 DAY, R. A (2000), “Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır” (G. A. Altay, Çev.), TÜBİTAK: Ankara (Orijinal çalışma basım tarihi, 1994). http://journals.tubitak.gov.tr/kitap/maknasyaz/
 İlgili kaynaklar (makaleler ve kitaplar)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 0
    Ödev/Proje/Diğer 4 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
2 Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 5
3 Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar 5
4 Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler 5
5 Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. 5
6 Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 5
7 Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. 5
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. 5
9 Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. 5
10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. 5
11 Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. 5
12 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. 5
13 Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. 5
14 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. 5
15 Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 5 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6