|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ağır Metal Toksikolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
ÇM-523 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BELGİN BAYAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ağır metallerin tipleri, kaynakları ve özellikleri verilir. Ağır metallerin çevreye olan etkileri ( insan, bitki ve hayvan sağlığı, ekoloji) anlatılır Ağır metallerin temel ve ileri arıtma ve bertaraf yöntemleri öğretilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Toksik elementlerin kaynakları, tipleri, özellikleri, çevreye etkileri (insan, bitki, hayvan sağlığı ve ekoloji) hakkında temel bilgi kazanmak ve temel, ileri arıtma ve bertaraf yöntemlerini öğrenmektir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste ağır metal tipleri, kaynakları, özellikleri ve çevreye etkileri ile birlikte ağır metallerin temel, ileri arıtma ve bertaraf yöntemleri anlatılır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Toksik element (ağır metal) tipleri
|
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
|
|
2 |
Toksik element (ağır metal) kaynakları
|
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
|
|
3 |
Toksik elementlerin insan ve diğer canlılara etkisi
|
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
|
|
4 |
Ön arıtımı
|
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
|
|
5 |
Temel ve ileri arıtım
|
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
|
|
6 |
Arıtma çamuru bertarafı
|
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
|
|
7 |
Toksik element içeren atıkların deşarjı
|
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
|
|
8 |
Toksik endüstriyel atıklar
|
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
|
|
9 |
Ara sınav |
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Sunum Hazırlama |
|
10 |
Toksik endüstriyel atıklar
|
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
|
|
11 |
Arıtma yöntemleri (İyon değişimi, evaporasyon, ters ozmoz)
|
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
|
|
12 |
Arıtma yöntemleri (İyon değişimi, evaporasyon, ters ozmoz)
|
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
|
|
13 |
Arıtma yöntemleri (İyon değişimi, evaporasyon, ters ozmoz)
|
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
|
|
14 |
Arıtma yöntemleri (elektrodiyaliz, çözücü ekstraksiyonu)
|
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
|
|
15 |
Arıtma yöntemleri (elektrodiyaliz, çözücü ekstraksiyonu)
|
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
|
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Harrison R. M.(Ed.), 1993. Pollution: Causes, Effects and Control, The Royal Society of Chemistry,Cambridge, UK..
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek |
4 |
|
2 |
Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
|
4 |
|
3 |
Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme |
5 |
|
4 |
Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
|
5 |
|
5 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
5 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek |
5 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek |
5 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
5 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
5 |
|
10 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
5 |
|
11 |
Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
5 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
4 |
|
13 |
Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
5 |
|
14 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
5 |
65 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
8 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 124 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|