Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Ağır Metal Toksikolojisi

Dersin Kodu : ÇM-523

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BELGİN BAYAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ağır metallerin tipleri, kaynakları ve özellikleri verilir.
Ağır metallerin çevreye olan etkileri ( insan, bitki ve hayvan sağlığı, ekoloji) anlatılır
Ağır metallerin temel ve ileri arıtma ve bertaraf yöntemleri öğretilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Toksik elementlerin kaynakları, tipleri, özellikleri, çevreye etkileri (insan, bitki, hayvan sağlığı ve ekoloji) hakkında temel bilgi kazanmak ve temel, ileri arıtma ve bertaraf yöntemlerini öğrenmektir.

Dersin İçeriği : Bu derste ağır metal tipleri, kaynakları, özellikleri ve çevreye etkileri ile birlikte ağır metallerin temel, ileri arıtma ve bertaraf yöntemleri anlatılır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Toksik element (ağır metal) tipleri Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
2 Toksik element (ağır metal) kaynakları Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
3 Toksik elementlerin insan ve diğer canlılara etkisi Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
4 Ön arıtımı Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
5 Temel ve ileri arıtım Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
6 Arıtma çamuru bertarafı Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
7 Toksik element içeren atıkların deşarjı Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
8 Toksik endüstriyel atıklar Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
9 Ara sınav Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme Sunum Hazırlama
10 Toksik endüstriyel atıklar Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
11 Arıtma yöntemleri (İyon değişimi, evaporasyon, ters ozmoz) Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
12 Arıtma yöntemleri (İyon değişimi, evaporasyon, ters ozmoz) Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
13 Arıtma yöntemleri (İyon değişimi, evaporasyon, ters ozmoz) Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
14 Arıtma yöntemleri (elektrodiyaliz, çözücü ekstraksiyonu) Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
15 Arıtma yöntemleri (elektrodiyaliz, çözücü ekstraksiyonu) Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, Tartışma
16/17 Yarıyıl sonu sınavı Okuma, ödev ve web tabanlı öğrenme Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Harrison R. M.(Ed.), 1993. Pollution: Causes, Effects and Control, The Royal Society of Chemistry,Cambridge, UK..
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek 4
2 Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 4
3 Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 5
4 Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 5
5 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
6 Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 5
7 Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 5
8 Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 5
9 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 5
10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 5
11 Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 5
12 Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 4
13 Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 5
14 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 124
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.96
Dersin AKTS Kredisi: 5