|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Medikal Fizik |
|
Dersin Kodu |
: |
FZ 409 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ZEHRA YEĞİNGİL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Vücudumuzun fiziğini öğrenirler 2. İskelet fiziğini öğrenirler 3. Vücutta enerjinin kornumunu öğrenirler 4. Vücuttaki basıncı öğrenirler 5. Akciğerler ve solunum fiziğini öğrenirler 6. Kardiyovasküler sistemin fiziğini öğrenirler 7. Vücut içerisindeki elektriği öğrenirler 8. Kulak ve duyma olayının fiziğini öğrenirler 9. Göz ve görme fiziğini öğrenirler 10. Kardiyovasküler cihazları öğrenirler 11. Tıpta elekromanyetizmanın uygulamalarını öğrenirler 12. Tıpta ses ve ışık öğrenirler
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Fiziğin uygulama alanlarından birisi olan Sağlık Fiziği kapsamındaki konuları işleyerek öğrencilere hem sağlık Fiziğinin anlam ve önemini anlatmak hem de fiziksel prensiplerini ve uygulama alanlarını öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Vücut fiziği, Tıpta fiziğin uygulamaları Isı tedavisi ve soğuk uygulama, tıpta radyasyon kullanımı, Nükleer tıp fiziği ve radyoizotop uygulamaları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen-Edebiyat Fakultesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Vücudun Fiziği, İskelet fiziği |
Web sitesinden araştırma, Kitaptan ilgili bölümün okunması |
Tartışmalı ders |
|
2 |
Enerji, iş, vücutta güç, basınç |
Web sitesinden araştırma, Kitaptan ilgili bölümün okunması |
Tartışmalı ders |
|
3 |
Akciğer ve solunum fiziği |
Web sitesinden araştırma, Kitaptan ilgili bölümün okunması |
Tartışmalı ders |
|
4 |
Kardiyovasküler sistemin fiziği |
Web sitesinden araştırma, Kitaptan ilgili bölümün okunması |
Tartışmalı ders |
|
5 |
Vücut içerisindeki elektrik |
Web sitesinden araştırma, Kitaptan ilgili bölümün okunması |
Tartışmalı ders |
|
6 |
Kulak ve duyma olayının fiziği |
Web sitesinden araştırma, Kitaptan ilgili bölümün okunması |
Tartışmalı ders |
|
7 |
Gözler ve görmenin fiziği |
Web sitesinden araştırma, Kitaptan ilgili bölümün okunması |
Tartışmalı ders |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınav |
Sınav |
|
9 |
Tıpta fiziğin uygulamaları Isı tedavisi ve soğuk uygulama |
Web sitesinden araştırma, Kitaptan ilgili bölümün okunması |
Tartışmalı ders |
|
10 |
Kardiyovasküler cihazlar |
Web sitesinden araştırma, Kitaptan ilgili bölümün okunması |
Tartışmalı ders |
|
11 |
Tıpta elektrik ve manyetizmanın uygulamaları |
Web sitesinden araştırma, Kitaptan ilgili bölümün okunması |
Tartışmalı ders |
|
12 |
Tıpta ses |
Web sitesinden araştırma, Kitaptan ilgili bölümün okunması |
Tartışmalı ders |
|
13 |
Tıpta ışık |
Web sitesinden araştırma, Kitaptan ilgili bölümün okunması |
Tartışmalı ders |
|
14 |
Tıpta radyasyon kullanımı |
Web sitesinden araştırma, Kitaptan ilgili bölümün okunması |
Tartışmalı ders |
|
15 |
Nükleer tıp fiziği ve radyoizotop uygulamaları |
Web sitesinden araştırma, Kitaptan ilgili bölümün okunması |
Tartışmalı ders |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınav |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Medical Physics
John R.cameron
James G. Skofronick
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Değişik Tükçe web siteleri
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
7 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
1 |
|
2 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. |
3 |
|
3 |
Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
4 |
|
4 |
Fizik Alanında deneyleri tasarlar. |
4 |
|
5 |
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
3 |
|
6 |
Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
5 |
|
7 |
Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
5 |
|
8 |
Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. |
3 |
|
9 |
Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
4 |
|
10 |
Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
4 |
|
11 |
Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
5 |
|
12 |
Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. |
4 |
|
13 |
Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
5 |
|
14 |
Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. |
2 |
|
15 |
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. |
5 |
|
16 |
Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. |
4 |
|
17 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
4 |
|
18 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
7 |
2 |
14 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 108 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|