|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Matematik Öğretiminde Program Geliştirme |
|
Dersin Kodu |
: |
SÖ 781 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYTEN PINAR BAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Program geliştirme kavramını öğrenir Program geliştirmeye duyulan gereksinimi anlar Program geliştirme modellerini öğrenir NCTM Standartları ve Prensiplerini öğrenir Matematik öğretim programlarının temel özelliklerini öğrenir Matematik programlarını etkileyen gelişmeleri (tasarlama, uygulama, değerlendirme ve düzeltme) öğrenir Matematik öğretim programını tasarlar Matematik öğretim programının amaçlarını ve hedeflerini öğrenir Matematik öğretim programının içeriğini öğrenir Matematik öğretim programının öğrenme ve öğretme sürecini öğrenir Matematik öğretim programını değerlendirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin genel amacı, matematik dersinin programının geliştirilmesiyle ilgili teknik ve süreçleri kavramaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Program geliştirme kavramı
Program geliştirmeye duyulan gereksinim
Program geliştirme modelleri
NCTM Standartları ve Prensipleri
Matematik öğretim programlarının temel özellikleri,
Matematik programlarını etkileyen gelişmeler (tasarlama, uygulama, değerlendirme ve düzeltme)
Matematik öğretim programının tasarlanması,
Matematik öğretim programının amaçları ve hedefleri
Matematik öğretim programının içeriği
Matematik öğretim programının öğrenme öğretme süreci
Matematik öğretim programının değerlendirilmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Yüksek lisans dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Program geliştirme kavramı |
Önerilen kaynaklardan konunun okunması |
Tartışma; Soru ve cevap tekniği |
|
2 |
Program geliştirmeye duyulan gereksinim |
Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması |
Tartışma; Soru ve cevap tekniği |
|
3 |
Program geliştirme modelleri |
Önerilen kaynaklardan konunun okunması |
Tartışma; Soru ve cevap tekniği |
|
4 |
NCTM Standartları ve Prensipleri |
Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması |
Tartışma; Soru ve cevap tekniği |
|
5 |
Matematik öğretim programlarının temel özellikleri |
Önerilen kaynaklardan konunun okunması |
Tartışma; Soru ve cevap tekniği |
|
6 |
Matematik programlarını etkileyen gelişmeler (tasarlama) |
Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması |
Tartışma; Soru ve cevap tekniği |
|
7 |
Matematik programlarını etkileyen gelişmeler (uygulama) |
Önerilen kaynaklardan konunun okunması |
Tartışma; Soru ve cevap tekniği |
|
8 |
Ara sınav |
Önerilen kaynaklardan konunun okunması |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Matematik programlarını etkileyen gelişmeler (değerlendirme ve düzeltme) |
Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması |
Tartışma; Soru ve cevap tekniği |
|
10 |
Matematik öğretim programının tasarlanması, |
Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması |
Tartışma; Soru ve cevap tekniği |
|
11 |
Matematik öğretim programının amaçları ve hedefleri |
Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması |
Tartışma; Soru ve cevap tekniği |
|
12 |
Matematik öğretim programının içeriği |
Önerilen kaynaklardan konunun okunması |
Tartışma; Soru ve cevap tekniği |
|
13 |
Matematik öğretim programının öğrenme öğretme süreci
|
Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması |
Tartışma; Soru ve cevap tekniği |
|
14 |
Matematik öğretim programının değerlendirilmesi
|
Önerilen kaynaklardan konunun okunması |
Tartışma; Soru ve cevap tekniği |
|
15 |
Matematik dersiyle ilgili örnek uygulama |
Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması |
Tartışma; Soru ve cevap tekniği |
|
16/17 |
Final sınavı |
Önerilen kaynaklardan konuların okunması |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Cathcart, W. G. , Pothier, Y. M. , Vance, J. H. ve Bezuk, N. S. (2006). Learning Mathematics in Elemantary and Middle Schools (4th Ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearon Merrill Prentice Hall.
English, L. D. (2002). Handbook of International Research in Mathemetics Education, London: Lawrence Erlbaum Assocıates Publisers.
Thompson, T. (2003). Enhancing Primary Mathematics Teaching. Maidenhead: Open University Press.
Oliva, P. F. (2005). Developing The Curriculum (6. Edition), Newyork: Pearson Education.
Hlebowitsh, P. S. (2005). Desinging The School Curriculum. USA: Pearson Education.
Krulick, S. , Rudnick, J. ve Milou, E. (2003). Teaching Mathematics in the Middle School, Newyork: Pearson Education.
Heddens, J. W. , Speer, W. R. (2006). Today’s Mathematics: Concepts, Methods and Instructional Activities (11th Ed.), Hoboken NJ: John Wiley and Sons, Inc.
Kilpatrick, J., Swafford, J. ve Findell, B. (2001), Adding It Up: Helping Children Learn Mathematics. Washington: National Academy Press
Payne, J. N. (1993). Mathematics for The Young Child, (2nd Ed.). Reston, Virginia: National Council of Teachers of Mathematics.
Grouws, D., A. (1992). Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning, New York: Macmillan Library.
Sheffield, L. J. ve Cruikshank, D. E. (2000). Teaching and Learning Elementary and Middle School Mathematics. New York: John Wiley and Sons.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
4 |
|
2 |
İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. |
5 |
|
3 |
İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
0 |
|
4 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. |
0 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
0 |
|
6 |
İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. |
5 |
|
7 |
Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. |
3 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
0 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. |
0 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
0 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
3 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
0 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. |
3 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
2 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
0 |
|
17 |
Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
0 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
0 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
0 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
10 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|