Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Matematik Öğretiminde Program Geliştirme

Dersin Kodu : SÖ 781

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYTEN PINAR BAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Program geliştirme kavramını öğrenir
Program geliştirmeye duyulan gereksinimi anlar
Program geliştirme modellerini öğrenir
NCTM Standartları ve Prensiplerini öğrenir
Matematik öğretim programlarının temel özelliklerini öğrenir
Matematik programlarını etkileyen gelişmeleri (tasarlama, uygulama, değerlendirme ve düzeltme) öğrenir
Matematik öğretim programını tasarlar
Matematik öğretim programının amaçlarını ve hedeflerini öğrenir
Matematik öğretim programının içeriğini öğrenir
Matematik öğretim programının öğrenme ve öğretme sürecini öğrenir
Matematik öğretim programını değerlendirir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin genel amacı, matematik dersinin programının geliştirilmesiyle ilgili teknik ve süreçleri kavramaktır.

Dersin İçeriği : Program geliştirme kavramı Program geliştirmeye duyulan gereksinim Program geliştirme modelleri NCTM Standartları ve Prensipleri Matematik öğretim programlarının temel özellikleri, Matematik programlarını etkileyen gelişmeler (tasarlama, uygulama, değerlendirme ve düzeltme) Matematik öğretim programının tasarlanması, Matematik öğretim programının amaçları ve hedefleri Matematik öğretim programının içeriği Matematik öğretim programının öğrenme öğretme süreci Matematik öğretim programının değerlendirilmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Yüksek lisans dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Program geliştirme kavramı Önerilen kaynaklardan konunun okunması Tartışma; Soru ve cevap tekniği
2 Program geliştirmeye duyulan gereksinim Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Tartışma; Soru ve cevap tekniği
3 Program geliştirme modelleri Önerilen kaynaklardan konunun okunması Tartışma; Soru ve cevap tekniği
4 NCTM Standartları ve Prensipleri Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Tartışma; Soru ve cevap tekniği
5 Matematik öğretim programlarının temel özellikleri Önerilen kaynaklardan konunun okunması Tartışma; Soru ve cevap tekniği
6 Matematik programlarını etkileyen gelişmeler (tasarlama) Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Tartışma; Soru ve cevap tekniği
7 Matematik programlarını etkileyen gelişmeler (uygulama) Önerilen kaynaklardan konunun okunması Tartışma; Soru ve cevap tekniği
8 Ara sınav Önerilen kaynaklardan konunun okunması Yazılı Sınav
9 Matematik programlarını etkileyen gelişmeler (değerlendirme ve düzeltme) Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Tartışma; Soru ve cevap tekniği
10 Matematik öğretim programının tasarlanması, Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Tartışma; Soru ve cevap tekniği
11 Matematik öğretim programının amaçları ve hedefleri Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Tartışma; Soru ve cevap tekniği
12 Matematik öğretim programının içeriği Önerilen kaynaklardan konunun okunması Tartışma; Soru ve cevap tekniği
13 Matematik öğretim programının öğrenme öğretme süreci Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Tartışma; Soru ve cevap tekniği
14 Matematik öğretim programının değerlendirilmesi Önerilen kaynaklardan konunun okunması Tartışma; Soru ve cevap tekniği
15 Matematik dersiyle ilgili örnek uygulama Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Tartışma; Soru ve cevap tekniği
16/17 Final sınavı Önerilen kaynaklardan konuların okunması Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Cathcart, W. G. , Pothier, Y. M. , Vance, J. H. ve Bezuk, N. S. (2006). Learning Mathematics in Elemantary and Middle Schools (4th Ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearon Merrill Prentice Hall.
 English, L. D. (2002). Handbook of International Research in Mathemetics Education, London: Lawrence Erlbaum Assocıates Publisers.
 Thompson, T. (2003). Enhancing Primary Mathematics Teaching. Maidenhead: Open University Press.
 Oliva, P. F. (2005). Developing The Curriculum (6. Edition), Newyork: Pearson Education.
 Hlebowitsh, P. S. (2005). Desinging The School Curriculum. USA: Pearson Education.
 Krulick, S. , Rudnick, J. ve Milou, E. (2003). Teaching Mathematics in the Middle School, Newyork: Pearson Education.
 Heddens, J. W. , Speer, W. R. (2006). Today’s Mathematics: Concepts, Methods and Instructional Activities (11th Ed.), Hoboken NJ: John Wiley and Sons, Inc.
 Kilpatrick, J., Swafford, J. ve Findell, B. (2001), Adding It Up: Helping Children Learn Mathematics. Washington: National Academy Press
 Payne, J. N. (1993). Mathematics for The Young Child, (2nd Ed.). Reston, Virginia: National Council of Teachers of Mathematics.
 Grouws, D., A. (1992). Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning, New York: Macmillan Library.
 Sheffield, L. J. ve Cruikshank, D. E. (2000). Teaching and Learning Elementary and Middle School Mathematics. New York: John Wiley and Sons.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 4
2 İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. 5
3 İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 0
4 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 0
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 0
6 İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
7 Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 3
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 0
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 0
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 0
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 3
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 0
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 0
14 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 3
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 2
16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 0
17 Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 0
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 0
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 0
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 139
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.56
Dersin AKTS Kredisi: 6