Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Matematik Eğitim Programları

Dersin Kodu : SÖ 777

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. PERİHAN DİNÇ ARTUT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Matematik programının temel öğelerini açıklar.
Matematik programının tarihi açıklar.
Felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerinin matematik öğretim programına yansımasını açıklar.
Matematik öğretim programı tasarımını açıklar.
Matematik programın yaygınlaştırılması yaklaşımlarını açıklar.
Matematik programının öğrenci, öğretmen, okul, veli ve toplumsal beklentiler bağlamında değerlendirilmesini açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Matematik eğitimi programının ilkelerini, standartlarını, program tekniklerini ve prosedürlerini öğretmek.

Dersin İçeriği : Bu ders kapsamında, -Matematik programının temel öğeleri -Matematik programının tarihi -Felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerinin matematik öğretim programına yansıması -Matematik öğretim programının tasarımı -Matematik öğretim programının uygulanması -Matematik programın yaygınlaştırılması yaklaşımları, -Matematik programının öğrenci, öğretmen, okul, veli ve toplumsal beklentiler bağlamında değerlendirilmesi konuları ele alınacktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Öğretim üyesi odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Matematik programının temel öğeleri Önerilen kaynaklardan konunun okunması Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
2 Matematik programının temel öğeleri Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
3 Programının tarihi Önerilen kaynaklardan konunun okunması Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
4 Programının tarihi Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
5 Felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerinin matematik öğretim programına yansıması Önerilen kaynaklardan konunun okunması Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
6 Felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerinin matematik öğretim programına yansıması Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
7 Matematik öğretim programı tasarımı ve geliştirilmesi Önerilen kaynaklardan konunun okunması Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
8 Ara sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Matematik öğretim programı tasarımı ve geliştirilmesi Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
10 Matematik öğretim programının uygulanması Önerilen kaynaklardan konunun okunması Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
11 Matematik öğretim programının uygulanması Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
12 Matematik programın yaygınlaştırılması yaklaşımları Önerilen kaynaklardan konunun okunması Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
13 Matematik programın yaygınlaştırılması yaklaşımları Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
14 Matematik programının öğrenci, öğretmen, okul, veli ve toplumsal beklentiler bağlamında değerlendirilmesi Önerilen kaynaklardan konunun okunması Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
15 Matematik programının öğrenci, öğretmen, okul, veli ve toplumsal beklentiler bağlamında değerlendirilmesi Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Krulick, S. , Rudnick, J. ve Milou, E. (2003). Teaching Mathematics in the Middle School, Newyork: Pearson Education
 English, L. D. (2002). Handbook of International Research in Mathemetics Education, London: Lawrence Erlbaum Associates Publisers.
 Murphy, P. ; Selinger, M. ; Bourne, J. ; Briggs, M. (1995). Subject learning in the primary curriculum. Routledge Pub. London.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 0
2 İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. 0
3 İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 0
4 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 0
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 0
6 İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
7 Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 0
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 0
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 0
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 0
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 0
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 0
14 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 0
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 0
16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 0
17 Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 0
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 0
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 0
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 6 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6