|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Matematik Eğitim Programları |
|
Dersin Kodu |
: |
SÖ 777 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. PERİHAN DİNÇ ARTUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Matematik programının temel öğelerini açıklar. Matematik programının tarihi açıklar. Felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerinin matematik öğretim programına yansımasını açıklar. Matematik öğretim programı tasarımını açıklar. Matematik programın yaygınlaştırılması yaklaşımlarını açıklar. Matematik programının öğrenci, öğretmen, okul, veli ve toplumsal beklentiler bağlamında değerlendirilmesini açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Matematik eğitimi programının ilkelerini, standartlarını, program tekniklerini ve prosedürlerini öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders kapsamında,
-Matematik programının temel öğeleri
-Matematik programının tarihi
-Felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerinin matematik öğretim programına yansıması
-Matematik öğretim programının tasarımı
-Matematik öğretim programının uygulanması
-Matematik programın yaygınlaştırılması yaklaşımları,
-Matematik programının öğrenci, öğretmen, okul, veli ve toplumsal beklentiler bağlamında değerlendirilmesi
konuları ele alınacktır.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Öğretim üyesi odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Matematik programının temel öğeleri |
Önerilen kaynaklardan konunun okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
|
|
2 |
Matematik programının temel öğeleri |
Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
3 |
Programının tarihi |
Önerilen kaynaklardan konunun okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
4 |
Programının tarihi |
Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
5 |
Felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerinin matematik öğretim programına yansıması |
Önerilen kaynaklardan konunun okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
6 |
Felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerinin matematik öğretim programına yansıması |
Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
7 |
Matematik öğretim programı tasarımı ve geliştirilmesi |
Önerilen kaynaklardan konunun okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Matematik öğretim programı tasarımı ve geliştirilmesi |
Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
10 |
Matematik öğretim programının uygulanması |
Önerilen kaynaklardan konunun okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
11 |
Matematik öğretim programının uygulanması |
Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
12 |
Matematik programın yaygınlaştırılması yaklaşımları |
Önerilen kaynaklardan konunun okunması
|
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
13 |
Matematik programın yaygınlaştırılması yaklaşımları |
Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması
|
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
14 |
Matematik programının öğrenci, öğretmen, okul, veli ve toplumsal beklentiler bağlamında değerlendirilmesi |
Önerilen kaynaklardan konunun okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
15 |
Matematik programının öğrenci, öğretmen, okul, veli ve toplumsal beklentiler bağlamında değerlendirilmesi |
Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Krulick, S. , Rudnick, J. ve Milou, E. (2003). Teaching Mathematics in the Middle School, Newyork: Pearson Education
English, L. D. (2002). Handbook of International Research in Mathemetics Education, London: Lawrence Erlbaum Associates Publisers.
Murphy, P. ; Selinger, M. ; Bourne, J. ; Briggs, M. (1995). Subject learning in the primary curriculum. Routledge Pub. London.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
0 |
|
2 |
İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. |
0 |
|
3 |
İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
0 |
|
4 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. |
0 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
0 |
|
6 |
İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. |
5 |
|
7 |
Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. |
0 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
5 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. |
0 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
0 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
0 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. |
0 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
0 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
0 |
|
17 |
Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
0 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
0 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
0 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
6 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|