|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Problem Çözme ve Öğretimi II |
|
Dersin Kodu |
: |
SÖ 758 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Gerçek hayat problemlerini ve çözümlerini açıklar Rutin problemleri ve çözümlerini açıklar Problem ve problem çözme sürecini açıklar Fermi problemlerinin çözümlerini açıklar Gereğinden fazla ya da az bilgi içeren problemleri açıklar Çözümü olmayan problemleri açıklar İyi problemleri nasıl seçebileceğini açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İlköğretim düzeyinde problem çözme ve problem çözme stratejilerini öğretmek.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Gerçek hayat problemlerinin yapıları ve çözümleri
Rutin problemlerin yapıları ve çözümleri
Problem ve problem çözme süreci
Fermi problemlerinin yapıları ve çözümleri
Gereğinden fazla ya da az bilgi içeren problemler
Çözümü olmayan problemler
İyi problemleri seçmek
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Öğretim Üyesi odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Gerçek hayat problemlerinin yapıları ve çözümleri
|
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
|
|
2 |
Gerçek hayat problemlerinin yapıları ı ve çözümleri |
Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
|
|
3 |
Rutin problemlerin yapıları ve çözümleri |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
|
|
4 |
Rutin problemlerin yapıları ve çözümleri |
Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
|
|
5 |
Problem ve problem çözme süreci |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
|
|
6 |
Problem ve problem çözme süreci |
Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
|
|
7 |
Fermi problemlerinin yapıları ve çözümleri |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
|
|
8 |
Ara sınav |
sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Fermi problemlerinin yapıları ve çözümleri |
Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
10 |
Gereğinden fazla ya da az bilgi içeren problemler |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
11 |
Gereğinden fazla ya da az bilgi içeren problemler |
Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
12 |
Çözümü olmayan problemler |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
Tartışma, Soru -cevap |
|
13 |
Çözümü olmayan problemler |
Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
14 |
İyi problemleri seçmek |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
15 |
İyi problemleri seçmek |
Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Polya, G. Mathematical discovery. New York :John Wiley& Sons, 1981.
Polya, G. How to solve ıt? ( 2.th Edition) USA:Princton Universty Pres, 1985
Billstein,R., Libeskind, S and Lott, J. W. A Poblem Solving Approach to Mathematıcs For Elementary School Teachers ( Fifth edition) . USA: Addison-Wesley Publishing Company, 1993.
Van De Walle, J.A. Elementary and Middle School Mathematics( fourth edition).New York: Longman, 2001
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
0 |
|
2 |
İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. |
0 |
|
3 |
İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
0 |
|
4 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. |
0 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
0 |
|
6 |
İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. |
5 |
|
7 |
Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. |
0 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
4 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. |
0 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
0 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
0 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. |
0 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
0 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
0 |
|
17 |
Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
0 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
0 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
0 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
5 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|