Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Problem Çözme ve Öğretimi II

Dersin Kodu : SÖ 758

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Gerçek hayat problemlerini ve çözümlerini açıklar
Rutin problemleri ve çözümlerini açıklar
Problem ve problem çözme sürecini açıklar
Fermi problemlerinin çözümlerini açıklar
Gereğinden fazla ya da az bilgi içeren problemleri açıklar
Çözümü olmayan problemleri açıklar
İyi problemleri nasıl seçebileceğini açıklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İlköğretim düzeyinde problem çözme ve problem çözme stratejilerini öğretmek.

Dersin İçeriği : Gerçek hayat problemlerinin yapıları ve çözümleri Rutin problemlerin yapıları ve çözümleri Problem ve problem çözme süreci Fermi problemlerinin yapıları ve çözümleri Gereğinden fazla ya da az bilgi içeren problemler Çözümü olmayan problemler İyi problemleri seçmek

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Öğretim Üyesi odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Gerçek hayat problemlerinin yapıları ve çözümleri Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
2 Gerçek hayat problemlerinin yapıları ı ve çözümleri Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
3 Rutin problemlerin yapıları ve çözümleri Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
4 Rutin problemlerin yapıları ve çözümleri Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
5 Problem ve problem çözme süreci Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
6 Problem ve problem çözme süreci Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
7 Fermi problemlerinin yapıları ve çözümleri Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
8 Ara sınav sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Fermi problemlerinin yapıları ve çözümleri Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
10 Gereğinden fazla ya da az bilgi içeren problemler Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
11 Gereğinden fazla ya da az bilgi içeren problemler Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
12 Çözümü olmayan problemler Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Tartışma, Soru -cevap
13 Çözümü olmayan problemler Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
14 İyi problemleri seçmek Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
15 İyi problemleri seçmek Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Polya, G. Mathematical discovery. New York :John Wiley& Sons, 1981.
 Polya, G. How to solve ıt? ( 2.th Edition) USA:Princton Universty Pres, 1985
 Billstein,R., Libeskind, S and Lott, J. W. A Poblem Solving Approach to Mathematıcs For Elementary School Teachers ( Fifth edition) . USA: Addison-Wesley Publishing Company, 1993.
 Van De Walle, J.A. Elementary and Middle School Mathematics( fourth edition).New York: Longman, 2001
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 6 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 0
2 İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. 0
3 İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 0
4 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 0
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 0
6 İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
7 Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 0
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 0
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 0
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 0
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 0
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 0
14 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 0
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 0
16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 0
17 Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 0
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 0
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 0
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 5 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6