Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sınıf Yönetimi Kuramları ve Uygulamaları

Dersin Kodu : SÖ 750

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUZAFFER SENCER BULUT ÖZSEZER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları bilir
Sınıf içi iletişim ve etkileşimi bilir ve uygular
Farklı sınıf yönetimi modellerini ve bunların uygulamadaki farklarını anlar
Disiplinle ilgili farklı kuramları tanır ve bunların uygulamadaki sonuçları ile ilgili değerlendirmeler yapar
Sınıf içindeki disiplin yaklaşımını değerlendirir
Kendi ve diğer öğretmenlerin sınıflarındaki disiplin uygulamalarını gözlemler ve değerlendirir
Kendi disiplin modelini oluşturur

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu kurs öğrencilerin sınıf yönetimi modellerinin uygulanışını, sınıfta meydana gelen istenmeyen davranışlar ve bunlarla baş etmeye yönelik geliştirilen stratejiler hakkında bilgi sahibi olmasını amaçlar.

Dersin İçeriği : Kursun içeriği sınıf yönetimine ilişkin genel ve ayrıntılı bir bilgi verirken sınıf yönetimi teorileri ve bunların sınıfta nasıl uygulanacağını da öğretir. Öğrencilere istenmeyen davranışlar ve bunlarla baş etme yöntemlerini kazandırır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Eğitim fakültesi derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sınıf yönetimimin amacı, boyutları, önemi Yok Beyin fırtınası ve tartışma
2 Sınıf yönetimi modelleri Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Tartışma ve konu anlatımı
3 Disiplin modellerine genel bakış Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma, bu modelleri analiz ederek bir bakış açısı kazanma Tartışma ve konu anlatımı
4 Davranış değiştirme modeli Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Tartışma ve konu anlatımı
5 Assertive disiplin modeli Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Tartışma ve konu anlatımı
6 Dreikurs Modeli Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Tartışma ve konu anlatımı
7 Glasser Modeli Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Tartışma ve konu anlatımı
8 Vize Sınavı Sınava çalışma Yazılı sınav
9 Ginott modeli Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Tartışma ve konu anlatımı
10 Kounin modeli Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Tartışma ve konu anlatımı
11 Thomas Gordan Etkili Öğretmen Modeli Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Tartışma ve konu anlatımı
12 İncelenen disiplin modellerinin genel analizi İncelenen bütün disiplin modellerini analiz eden bir rapor hazırlama Tartışma
13 İstenmeyen davranışlarla ilgili örnek olay incelemesi Sınıfta istenmeyen davranışları gözlemleme ve raporlama Tartışma
14 İstenmeyen davranışlarla ilgili örnek olay incelemeleri Sınıfta istenmeyen davranışları gözlemleme ve raporlama Tartışma
15 Bireysel öğretmenlik anlayışlarının değerlendirilmesi Kendi bireysel öğretmenlik anlayışlarını öğretilen modelleri göz önüne alarak rapor hazırlama Tartışma
16/17 Final sınavı Sınava çalışma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Wolfgang, Charles, H (2001) Solving discipline and classroom management Wiley New York
 Celep, Cevat (2008) Sınıf Yönetiminde Kuram ve Uygulama, pegem ankara
 Kıran, Hüseyin (2005) Etkili sınıf yönetimi, Anı Ankara
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 0
2 İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. 3
3 İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 2
4 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 2
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 3
6 İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 2
7 Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 2
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 4
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 2
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 2
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 3
14 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 4
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 0
16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 0
17 Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 0
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 2
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 3
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 7 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 8 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6