Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sınıf Yönetimi Kuramları ve Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
SÖ 750 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUZAFFER SENCER BULUT ÖZSEZER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları bilir Sınıf içi iletişim ve etkileşimi bilir ve uygular Farklı sınıf yönetimi modellerini ve bunların uygulamadaki farklarını anlar Disiplinle ilgili farklı kuramları tanır ve bunların uygulamadaki sonuçları ile ilgili değerlendirmeler yapar Sınıf içindeki disiplin yaklaşımını değerlendirir Kendi ve diğer öğretmenlerin sınıflarındaki disiplin uygulamalarını gözlemler ve değerlendirir Kendi disiplin modelini oluşturur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu kurs öğrencilerin sınıf yönetimi modellerinin uygulanışını, sınıfta meydana gelen istenmeyen davranışlar ve bunlarla baş etmeye yönelik geliştirilen stratejiler hakkında bilgi sahibi olmasını amaçlar. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kursun içeriği sınıf yönetimine ilişkin genel ve ayrıntılı bir bilgi verirken sınıf yönetimi teorileri ve bunların sınıfta nasıl uygulanacağını da öğretir. Öğrencilere istenmeyen davranışlar ve bunlarla baş etme yöntemlerini kazandırır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Eğitim fakültesi derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sınıf yönetimimin amacı, boyutları, önemi |
Yok |
Beyin fırtınası ve tartışma |
|
2 |
Sınıf yönetimi modelleri |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Tartışma ve konu anlatımı |
|
3 |
Disiplin modellerine genel bakış |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma, bu modelleri analiz ederek bir bakış açısı kazanma |
Tartışma ve konu anlatımı |
|
4 |
Davranış değiştirme modeli |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Tartışma ve konu anlatımı |
|
5 |
Assertive disiplin modeli |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Tartışma ve konu anlatımı |
|
6 |
Dreikurs Modeli |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Tartışma ve konu anlatımı |
|
7 |
Glasser Modeli |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Tartışma ve konu anlatımı |
|
8 |
Vize Sınavı |
Sınava çalışma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Ginott modeli |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Tartışma ve konu anlatımı |
|
10 |
Kounin modeli |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Tartışma ve konu anlatımı |
|
11 |
Thomas Gordan Etkili Öğretmen Modeli |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Tartışma ve konu anlatımı |
|
12 |
İncelenen disiplin modellerinin genel analizi |
İncelenen bütün disiplin modellerini analiz eden bir rapor hazırlama |
Tartışma |
|
13 |
İstenmeyen davranışlarla ilgili örnek olay incelemesi |
Sınıfta istenmeyen davranışları gözlemleme ve raporlama |
Tartışma |
|
14 |
İstenmeyen davranışlarla ilgili örnek olay incelemeleri |
Sınıfta istenmeyen davranışları gözlemleme ve raporlama |
Tartışma |
|
15 |
Bireysel öğretmenlik anlayışlarının değerlendirilmesi |
Kendi bireysel öğretmenlik anlayışlarını öğretilen modelleri göz önüne alarak rapor hazırlama |
Tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava çalışma |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
0 |
|
2 |
İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. |
3 |
|
3 |
İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
2 |
|
4 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. |
2 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
3 |
|
6 |
İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. |
2 |
|
7 |
Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. |
2 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
4 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. |
4 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
2 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
2 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
4 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
3 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. |
4 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
0 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
0 |
|
17 |
Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
0 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
2 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
3 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|