|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğrenme Stilleri Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
SÖ 775 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZLEM KAF HASIRCI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenme stilleri ile ilgili bir problem belirler
Probleme ilişkin yöntemi belirler Verileri toplar ve analiz eder Araştırmayı raporlaştırır ve sunar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
SÖ 769 Öğrenme Stilleri
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenme stilleri ile ilgili bir problem belirlemek ve araştırma yapmayı öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriği, uygulamadaki farklı öğrenme stilleri modelini dikkate alarak araştırmanın planlanması ve yürütülmesidir |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrenme ve Öğrenme Stilleri Modelleri
|
İlgili kaynakların incelenmesi |
Araştırma,Tartışma |
|
2 |
Literatür tarama |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Araştırma,Tartışma |
|
3 |
Literatür tarama |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Araştırma,Tartışma |
|
4 |
Öğrenme stilleri ile ilgili bir problemin belirlenmesi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Araştırma,Tartışma |
|
5 |
Belirlenen problemin amacı ve önemi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Araştırma,Tartışma |
|
6 |
Yöntemin belirlenmesi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Araştırma,Tartışma |
|
7 |
Araştırmada kullanılacak veri toplama araçlarının belirlenmesi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Araştırma,Tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Veri toplama |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Araştırma,Tartışma |
|
10 |
Veri toplama |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Araştırma,Tartışma |
|
11 |
Verilerin analizi ve bulguların yazımı |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Araştırma,Tartışma |
|
12 |
Verilerin analizi ve bulguların yazımı |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Araştırma,Tartışma |
|
13 |
Tartışma, Yorum, sonuç ve önerilerin yazımı |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Araştırma,Tartışma |
|
14 |
Tartışma, Yorum, sonuç ve önerilerin yazımı |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Araştırma,Tartışma |
|
15 |
Çalışmaların sunumu |
İlgili kaynakların incelenmesi |
tartışma, sunum |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Guild, P.B. ve Garger, S. (1991). Marching to different drummers, USA: ASCD.
Jonassen, D.H. ve Grabowski, B.L (1993). Handbook of individual differences, learning, and instruction, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
Keefe, W.J. (1979). “Learning style: An overview”, Student learning styles: Diagnosing and prescribing programs. Virginia: National Association of Secondary School Principles, 1-17.
Keefe, W.J. (1982). “Assesing student learning styles: An overview”, Student learning styles and brain behavior: Programs, instrumentation, research, Virginia: National Association of Secondary School Principals, 43-53.
Keefe, W.J. (1988). "Development of the NASSP learning style profile", Profiling and utilizing learning style (Ed. James W. Keefe), Virginia: National Association of Secondary School Principals, 1-21.
Grasha, A.F. ve Hicks, N.Y. (2000). “Integrating teaching styles and learning styles with instructional technology”, College teaching, 48 (1), 2-13.
Dunn, R.; Dunn K. ve Price, G. E. (1979). "Identifying individual learning styles", Student learning styles: Diagnosing and prescribing programs, Virginia: NASSP, 39-54.
Dunn, R. ve Dunn, K. (1992). Teaching elementary students through their individual learning styles: Practical approaches for grsdes 3-6, Massachusetts: Allyn and Bacon.
Gregorc, A.F. (1979). "Learning/ teaching styles: their nature and effects", Student learning styles, Virginia: NASSP, 19-26.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
9 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
5 |
|
2 |
İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. |
1 |
|
3 |
İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
1 |
|
4 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. |
5 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
4 |
|
6 |
İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. |
4 |
|
7 |
Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. |
4 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
5 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. |
5 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
5 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
5 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
5 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
0 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. |
4 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
4 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
17 |
Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
5 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
4 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
0 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
9 |
9 |
81 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|