Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğrenme Stilleri Uygulamaları

Dersin Kodu : SÖ 775

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZLEM KAF HASIRCI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenme stilleri ile ilgili bir problem belirler
Probleme ilişkin yöntemi belirler
Verileri toplar ve analiz eder
Araştırmayı raporlaştırır ve sunar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : SÖ 769 Öğrenme Stilleri

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrenme stilleri ile ilgili bir problem belirlemek ve araştırma yapmayı öğretmek.

Dersin İçeriği : Bu dersin içeriği, uygulamadaki farklı öğrenme stilleri modelini dikkate alarak araştırmanın planlanması ve yürütülmesidir

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Öğrenme ve Öğrenme Stilleri Modelleri İlgili kaynakların incelenmesi Araştırma,Tartışma
2 Literatür tarama İlgili kaynakların incelenmesi Araştırma,Tartışma
3 Literatür tarama İlgili kaynakların incelenmesi Araştırma,Tartışma
4 Öğrenme stilleri ile ilgili bir problemin belirlenmesi İlgili kaynakların incelenmesi Araştırma,Tartışma
5 Belirlenen problemin amacı ve önemi İlgili kaynakların incelenmesi Araştırma,Tartışma
6 Yöntemin belirlenmesi İlgili kaynakların incelenmesi Araştırma,Tartışma
7 Araştırmada kullanılacak veri toplama araçlarının belirlenmesi İlgili kaynakların incelenmesi Araştırma,Tartışma
8 Arasınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Veri toplama İlgili kaynakların incelenmesi Araştırma,Tartışma
10 Veri toplama İlgili kaynakların incelenmesi Araştırma,Tartışma
11 Verilerin analizi ve bulguların yazımı İlgili kaynakların incelenmesi Araştırma,Tartışma
12 Verilerin analizi ve bulguların yazımı İlgili kaynakların incelenmesi Araştırma,Tartışma
13 Tartışma, Yorum, sonuç ve önerilerin yazımı İlgili kaynakların incelenmesi Araştırma,Tartışma
14 Tartışma, Yorum, sonuç ve önerilerin yazımı İlgili kaynakların incelenmesi Araştırma,Tartışma
15 Çalışmaların sunumu İlgili kaynakların incelenmesi tartışma, sunum
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Guild, P.B. ve Garger, S. (1991). Marching to different drummers, USA: ASCD.
 Jonassen, D.H. ve Grabowski, B.L (1993). Handbook of individual differences, learning, and instruction, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
 Keefe, W.J. (1979). “Learning style: An overview”, Student learning styles: Diagnosing and prescribing programs. Virginia: National Association of Secondary School Principles, 1-17.
 Keefe, W.J. (1982). “Assesing student learning styles: An overview”, Student learning styles and brain behavior: Programs, instrumentation, research, Virginia: National Association of Secondary School Principals, 43-53.
 Keefe, W.J. (1988). "Development of the NASSP learning style profile", Profiling and utilizing learning style (Ed. James W. Keefe), Virginia: National Association of Secondary School Principals, 1-21.
 Grasha, A.F. ve Hicks, N.Y. (2000). “Integrating teaching styles and learning styles with instructional technology”, College teaching, 48 (1), 2-13.
 Dunn, R.; Dunn K. ve Price, G. E. (1979). "Identifying individual learning styles", Student learning styles: Diagnosing and prescribing programs, Virginia: NASSP, 39-54.
 Dunn, R. ve Dunn, K. (1992). Teaching elementary students through their individual learning styles: Practical approaches for grsdes 3-6, Massachusetts: Allyn and Bacon.
 Gregorc, A.F. (1979). "Learning/ teaching styles: their nature and effects", Student learning styles, Virginia: NASSP, 19-26.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 9 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 5
2 İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. 1
3 İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 1
4 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 5
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 4
6 İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
7 Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 4
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 5
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 5
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 0
14 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 4
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 4
16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 3
17 Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 5
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 0
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 9 9 81
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6