|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğrenme Stilleri |
|
Dersin Kodu |
: |
SÖ 769 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZLEM KAF HASIRCI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenme stili modellerini açıklar
Modellerin sınıf ortamındaki kullanımları ile ilgili örnekleri değerlendirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenme stillerini, öğrenme stilleri modellerini ve bu modellerin etkilerini öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrenme stilleri, öğrenme stilleri modelleri ve modellere ilişkin çalışmalar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrenme ve Öğrenme Stilleri-Öğrenme Stillerinin Boyutları
|
Ders konusunun farklı kaynaklardan incelenmesi
|
Araştırma,Tartışma
|
|
2 |
Dunn ve Dunn Öğrenme Stili Modeli
|
Ders konusunun farklı kaynaklardan incelenmesi
|
Araştırma,Tartışma |
|
3 |
Dunn and Dunn öğrenme stili modeli ile ilgili örnekler
|
Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması
|
Araştırma, Tartışma
|
|
4 |
Kolb Öğrenme Stili Modeli
|
Ders konusunun farklı kaynaklardan incelenmesi
|
Araştırma , Tartışma
|
|
5 |
Kolb Öğrenme Stili Modeli ile ilgili örnekler
|
Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması
|
Araştırma , Tartışma
|
|
6 |
McCarthy’nin 4 MAT Sistem Modeli
|
Ders konusunun farklı kaynaklardan incelenmesi
|
Araştırma , Tartışma
|
|
7 |
McCarthy’nin 4 MAT Sistem Modeli ile ilgili örnekler
|
Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması
|
Araştırma , Tartışma
|
|
8 |
Arasınav
|
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Grasha- Reichmann Modeli
|
Ders konusunun farklı kaynaklardan incelenmesi |
Araştırma , Tartışma
|
|
10 |
Grasha- Reichmann Modeli ile ilgili örnekler
|
Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması
|
Araştırma , Tartışma |
|
11 |
Gregorc Öğrenme Stilleri Modeli
|
Ders konusunun farklı kaynaklardan incelenmesi |
Araştırma , Tartışma |
|
12 |
Gregorc Öğrenme Stilleri Modeli ile ilgili örnekler
|
Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması
|
Araştırma , Tartışma
|
|
13 |
Witkin Alan Bağımlı-Alan Bağımsız Öğrenme Stili
|
Ders konusunun farklı kaynaklardan incelenmesi |
Araştırma , Tartışma
|
|
14 |
Witkin Alan Bağımlı-Alan Bağımsız Öğrenme Stili ile ilgili örnekler
|
Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması
|
Araştırma , Tartışma |
|
15 |
Dönemin değerlendirmesi |
Yok |
Soru-cevap, tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Guild, P.B. ve Garger, S. (1991). Marching to different drummers, USA: ASCD.
Jonassen, D.H. ve Grabowski, B.L (1993). Handbook of individual differences, learning, and instruction, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Keefe, W.J. (1979). “Learning style: An overview”, Student learning styles: Diagnosing and prescribing programs. Virginia: National Association of Secondary School Principles, 1-17.
Keefe, W.J. (1982). “Assesing student learning styles: An overview”, Student learning styles and brain behavior: Programs, instrumentation, research, Virginia: National Association of Secondary School Principals, 43-53.
Keefe, W.J. (1988). "Development of the NASSP learning style profile", Profiling and utilizing learning style (Ed. James W. Keefe), Virginia: National Association of Secondary School Principals, 1-21.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
4 |
|
2 |
İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. |
2 |
|
3 |
İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
2 |
|
4 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. |
2 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
2 |
|
6 |
İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. |
2 |
|
7 |
Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. |
3 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
4 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. |
4 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
0 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
3 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
4 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
4 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. |
5 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
4 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
17 |
Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
5 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
4 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
0 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
6 |
78 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
4 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 162 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|