|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Meta Analiz |
|
Dersin Kodu |
: |
SÖ 767 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. KAMURAN TARIM GÖZÜBATIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Meta analizi açıklar Meta analiz basamaklarını açıklar Meta analizde veri toplamayı açıklar
Meta analizde analiz yöntemlerini açıklar Meta analizde etki büyüklüğü hesaplar Meta Win programını tanır Meta win programını kullanır Meta analiz basamaklarını uygulayarak bir örnek çalışma yapar Yapılan meta analiz çalışmasını sunar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Meta-analizin temel kavramlarını ve meta-analizin uygulama basamaklarını öğretmek.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Meta analiz, basamakları, çalışma karakteristikleri, etki büyüklüğü hesaplamaları, meta analiz çalışmaşları, calışmanın sunulması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma, Kaynakların tanıtılması, dersin işlenişi ile ilgi bilgilendirme |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
2 |
Meta analizin tanıtılması |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
3 |
Meta analizde Veri toplama
|
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
4 |
Meta analizde kodlama yapma
|
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
5 |
Meta analizde bağımlı değişkenler
|
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
6 |
Meta analizde çalışmanın karakteristiklerinin belirlenmesi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
7 |
Meta analizde İstatistiksel analizler |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
8 |
Vize |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Meta analizde Etki büyüklüğünün tahmin etmek |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
10 |
Meta Win paket programının tanıtılması |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
11 |
Meta win paket programı kullanarak veri girişi yapılması |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
12 |
Küçük ölçekli bir meta analiz çalışması planlanması |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
13 |
Küçük ölçekli bir meta analiz çalışması uygulanması |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
14 |
Yapılan meta analiz çalışmasının raporlaştırılması |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
15 |
Değerlendirme |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
DURLAK, J. A., 1998. Understanding Meta-analysis. In L.G. Grimm &P. R. Yarnold.(Eds.), Reading and Understanding Multivaiate statistics. American Psychological Association. Washington DC. pp. 319-352.
HARTUNG, J.; KNAPP, G., 2001. A Refined Method for The Meta-analysis of Controlled Clinical Trials With Binary Outcome. Statistics in Medicine. 20:3875-3889.
HEDGES, L. V.; OLKİN, I., 1985. Statistical Methods For Meta-analysis. Academic Press, Orlando, FL.
HUNTER, J. E.; SCHMIDT, F.,1990. Methods of Meta-analysis. Sage Publications, Newbury Park, CA.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
5 |
|
2 |
İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. |
0 |
|
3 |
İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
0 |
|
4 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. |
0 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
0 |
|
6 |
İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. |
0 |
|
7 |
Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. |
3 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
0 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. |
0 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
2 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
0 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. |
0 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
0 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
0 |
|
17 |
Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
4 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
0 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
0 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
8 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|