Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Meta Analiz

Dersin Kodu : SÖ 767

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. KAMURAN TARIM GÖZÜBATIK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Meta analizi açıklar
Meta analiz basamaklarını açıklar
Meta analizde veri toplamayı açıklar
Meta analizde analiz yöntemlerini açıklar
Meta analizde etki büyüklüğü hesaplar
Meta Win programını tanır
Meta win programını kullanır
Meta analiz basamaklarını uygulayarak bir örnek çalışma yapar
Yapılan meta analiz çalışmasını sunar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Meta-analizin temel kavramlarını ve meta-analizin uygulama basamaklarını öğretmek.

Dersin İçeriği : Meta analiz, basamakları, çalışma karakteristikleri, etki büyüklüğü hesaplamaları, meta analiz çalışmaşları, calışmanın sunulması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma, Kaynakların tanıtılması, dersin işlenişi ile ilgi bilgilendirme İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
2 Meta analizin tanıtılması İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
3 Meta analizde Veri toplama İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
4 Meta analizde kodlama yapma İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
5 Meta analizde bağımlı değişkenler İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
6 Meta analizde çalışmanın karakteristiklerinin belirlenmesi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
7 Meta analizde İstatistiksel analizler İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
8 Vize Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Meta analizde Etki büyüklüğünün tahmin etmek İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
10 Meta Win paket programının tanıtılması İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
11 Meta win paket programı kullanarak veri girişi yapılması İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
12 Küçük ölçekli bir meta analiz çalışması planlanması İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
13 Küçük ölçekli bir meta analiz çalışması uygulanması İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
14 Yapılan meta analiz çalışmasının raporlaştırılması İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
15 Değerlendirme İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  DURLAK, J. A., 1998. Understanding Meta-analysis. In L.G. Grimm &P. R. Yarnold.(Eds.), Reading and Understanding Multivaiate statistics. American Psychological Association. Washington DC. pp. 319-352.
 HARTUNG, J.; KNAPP, G., 2001. A Refined Method for The Meta-analysis of Controlled Clinical Trials With Binary Outcome. Statistics in Medicine. 20:3875-3889.
 HEDGES, L. V.; OLKİN, I., 1985. Statistical Methods For Meta-analysis. Academic Press, Orlando, FL.
 HUNTER, J. E.; SCHMIDT, F.,1990. Methods of Meta-analysis. Sage Publications, Newbury Park, CA.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 5
2 İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. 0
3 İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 0
4 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 0
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 0
6 İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 0
7 Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 3
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 0
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 0
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 2
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 0
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 0
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 0
14 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 0
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 0
16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 0
17 Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 4
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 0
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 0
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 8 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6