Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yüksek Sıcaklık Süperiletkenliğine Giriş

Dersin Kodu : FZ 419

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BEKİR ÖZÇELİK
Prof.Dr. BEKİR ÖZÇELİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : İletkenlik ve iletkenlik mekanizmaları arasındaki ilişkinin farkına varır
Üstün iletkenlik ve süperiletkenlik arasındaki farkları belirler.
Meissner olayı, 1.tip ve 2. tip süperiletkenler,akı kuantumlanması ve Vorteks durumu kavramlarını tanımlar.
Kritik Durum Modellerini tanımlar.
Yüksek Sıcaklık Süperiletken ailelerini tanır.
Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin fiziksel, elektriksel, magnetik, ısısal ve mekanik özelliklerinin tanımlar.
Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerine yapılan katkılamanın öneminin farkına varır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Günümüz teknolojisinde kullanılan Yüksek Sıcaklık (HTc) süperiletkenliğinin fiziksel özelliklerini öğretmek.

Dersin İçeriği : İletkenlik ve iletkenlik mekanizmalarına genel bir bakış, Üstün iletkenlik ve süperiletkenlik arasındaki ilişkinin incelenmesi, Süperiletkenliğin kaynağı,Meissner olayı, 1.tip ve 2. tip süperiletkenler, Akı kuantumlanması ve Vorteks durumu, Kritik Durum Modelleri, Yüksek Sıcaklık Süperiletken aileleri tanımak, Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin fiziksel özellikleri, elektriksel, magnetik, ısısal, mekanik özellikleri, Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerine katkılamanın etkileri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İletkenlik ve iletkenlik mekanizmalarına genel bir bakış İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
2 Üstün iletkenlik ve süperiletkenlik arasındaki ilişkinin incelenmesi İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
3 Süperiletkenliğin kaynağı İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
4 Meissner olayı, 1.tip ve 2. tip süperiletkenler İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
5 Akı kuantumlanması ve Vorteks durumu İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
6 Kritik Durum Modelleri İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
7 Yüksek Sıcaklık Süperiletken aileleri İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
8 ARA SINAV Sınav Sınav
9 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin fiziksel özellikleri İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
10 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin elektriksel özellikleri İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
11 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin magnetik özellikleri İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
12 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin ısısal özellikleri İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
13 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin mekanik özellikleri İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
14 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerine katkılamanın etkileri İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
15 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerine katkılamanın etkileri İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
16/17 FİNAL SINAVI Sınav Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  C. Kittel, Katıhal Fiziğine Giriş, 6.Baskıdan çeviri, GÜVEN Kitap Yayın Dağılım LTD. ŞTİ, İstanbul, 1996.
 Introduction to High Temperature Superconductivity, T.P.Sheahen
 Introduction to Superconductivity, M.Tinkham
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
2 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 1
3 Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 0
4 Fizik Alanında deneyleri tasarlar. 3
5 Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. 2
6 Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 5
7 Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 4
8 Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 1
9 Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 0
10 Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 1
11 Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
12 Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. 2
13 Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. 0
14 Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 5
15 Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 0
16 Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 1
17 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 2
18 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 88
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.52
Dersin AKTS Kredisi: 4