Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çoklu Zeka Kuramlarına İlişkin Uygulama

Dersin Kodu : SÖ 748

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çoklu zeka kuramını eğitim sürecine uyarlarken neler yapılması gerektiğini araştırır
Çoklu zeka kuramından esinlenilerek öğretimin nasıl düzenleneceği açıklar
Çoklu zeka kuramına dayalı öğretim etkinlikleri tasarlar
Çoklu zeka kuramına dayalı bir ders planının nasıl hazırlanacağını açıklar
Ders planlarını uygular ve değerlendirir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çoklu zeka kuramının ilkeleri doğrultusunda öğretimi planlamayı, uygulama ve değerlendirme becerisi kazandırmayı, farklı öğretim alanlarında çoklu zeka kuramı doğrultusunda öğretimin nasıl yapılabileceğini öğretmektir.

Dersin İçeriği : Çoklu zeka kuramının eğitim sürecine uyarlanması , çoklu zeka kuramına dayalı öğretim anlayışı, çoklu zeka kuramına dayalı öğretim stratejileri, Çoklu zeka kuramına dayalı ders planlarının hazırlanması, çoklu zeka kuramının matematik, fen bilgisi, Türkçe, sosyal bilgiler gibi konu alanlarındaki uygulamaları, çoklu zeka kuramına dayalı ölçme ve değerlendirme anlayışı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çoklu zeka kuramı temel alınarak yapılmış araştırmaların uygulama süreçlerinin incelenmesi İlgili kaynakların incelenmesi Tartışma, kubaşık öğrenme
2 Çoklu zeka kuramı temel alınarak yapılmış araştırmaların uygulama süreçlerinin incelenmesi İlgili kaynakların incelenmesi Tartışma, kubaşık öğrenme
3 Her öğrencinin kendi alanıyla ilgili etkinlikleri içeren çoklu zeka kitaplarını incelemesi ve bunları raporlaştırıp sunması, derste tartışılması Kendi alanıyla ilgili kitapları inceleme ve rapor hazırlama Tartışma, kubaşık öğrenme, proje temelli öğrenme
4 Her öğrencinin kendi alanıyla ilgili etkinlikleri içeren çoklu zeka kitaplarını incelemesi ve bunları raporlaştırıp sunması, derste tartışılması Kendi alanıyla ilgili kitapları inceleme ve rapor hazırlama Tartışma, kubaşık öğrenme, proje temelli öğrenme
5 Etkinlikler hazırlama ve sınıfta paylaşma Etkinlikleri planlama Tartışma, kubaşık öğrenme,
6 Etkinlikler hazırlama ve sınıfta paylaşma Etkinlikleri planlama Tartışma, kubaşık öğrenme,
7 Hazırlık programını tasarlama ve tartışma Hazırlık programındaki etkinlikleri belirleme Tartışma, kubaşık öğrenme, proje temelli öğrenme
8 Ara sınav Sınava hazırlanma Yazılı sınav
9 Deneysel çalışmanın ders planlarını hazırlama Planlarla ilgili kaynakları inceleme Tartışma, kubaşık öğrenme, proje temelli öğrenme
10 Deneysel çalışmanın deseninin sunulması Deneysel çalışmayı planlama Tartışma, kubaşık öğrenme
11 Deneysel çalışma Deneysel çalışmanın uygulanması Deneysel süreç
12 Deneysel çalışma Deneysel çalışmanın uygulanması Deneysel süreç
13 Deneysel çalışma Deneysel çalışmanın uygulanması Deneysel süreç
14 Deneysel çalışma Deneysel çalışmanın uygulanması Deneysel süreç
15 Deneysel çalışmanın değerlendirilmesi Deneysel sürecin raporlaştırılması Tartışma, kubaşık öğrenme
16/17 Dönem sonu Sınavı Sınava hazırlanma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Armstrong, T. (2000). Multiple Intelligences in the Classroom. Second Edition. Alexandria, Virginia USA: Association for Supervision and Curriculum Development.
 Selçuk, Z. Kayılı, H. ve Okut, L. (2004). Çoklu Zeka Uygulamaları. Ankara: Maya-Gen Eğitim Yayınları
 Gardner, H. (1993). Multiple intelligences: The theory in practice. New York: Basic Books.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30
    Ödev/Proje/Diğer 6 70
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 0
2 İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. 0
3 İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 0
4 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 4
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 0
6 İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 0
7 Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 0
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 0
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 0
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 0
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 5
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 0
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 0
14 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 4
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 3
16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 0
17 Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 3
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 0
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 0
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 7 8 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 8 48
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 154
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.16
Dersin AKTS Kredisi: 6