|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çoklu Zeka Kuramlarına İlişkin Uygulama |
|
Dersin Kodu |
: |
SÖ 748 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çoklu zeka kuramını eğitim sürecine uyarlarken neler yapılması gerektiğini araştırır Çoklu zeka kuramından esinlenilerek öğretimin nasıl düzenleneceği açıklar Çoklu zeka kuramına dayalı öğretim etkinlikleri tasarlar Çoklu zeka kuramına dayalı bir ders planının nasıl hazırlanacağını açıklar Ders planlarını uygular ve değerlendirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çoklu zeka kuramının ilkeleri doğrultusunda öğretimi planlamayı, uygulama ve değerlendirme becerisi kazandırmayı, farklı öğretim alanlarında çoklu zeka kuramı doğrultusunda öğretimin nasıl yapılabileceğini öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çoklu zeka kuramının eğitim sürecine uyarlanması , çoklu zeka kuramına dayalı öğretim anlayışı, çoklu zeka kuramına dayalı öğretim stratejileri, Çoklu zeka kuramına dayalı ders planlarının hazırlanması, çoklu zeka kuramının matematik, fen bilgisi, Türkçe, sosyal bilgiler gibi konu alanlarındaki uygulamaları, çoklu zeka kuramına dayalı ölçme ve değerlendirme anlayışı
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çoklu zeka kuramı temel alınarak yapılmış araştırmaların uygulama süreçlerinin incelenmesi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma, kubaşık öğrenme |
|
2 |
Çoklu zeka kuramı temel alınarak yapılmış araştırmaların uygulama süreçlerinin incelenmesi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma, kubaşık öğrenme |
|
3 |
Her öğrencinin kendi alanıyla ilgili etkinlikleri içeren çoklu zeka kitaplarını incelemesi ve bunları raporlaştırıp sunması, derste tartışılması |
Kendi alanıyla ilgili kitapları inceleme ve rapor hazırlama |
Tartışma, kubaşık öğrenme, proje temelli öğrenme |
|
4 |
Her öğrencinin kendi alanıyla ilgili etkinlikleri içeren çoklu zeka kitaplarını incelemesi ve bunları raporlaştırıp sunması, derste tartışılması |
Kendi alanıyla ilgili kitapları inceleme ve rapor hazırlama |
Tartışma, kubaşık öğrenme, proje temelli öğrenme |
|
5 |
Etkinlikler hazırlama ve sınıfta paylaşma |
Etkinlikleri planlama |
Tartışma, kubaşık öğrenme, |
|
6 |
Etkinlikler hazırlama ve sınıfta paylaşma |
Etkinlikleri planlama |
Tartışma, kubaşık öğrenme, |
|
7 |
Hazırlık programını tasarlama ve tartışma |
Hazırlık programındaki etkinlikleri belirleme |
Tartışma, kubaşık öğrenme, proje temelli öğrenme |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Deneysel çalışmanın ders planlarını hazırlama |
Planlarla ilgili kaynakları inceleme |
Tartışma, kubaşık öğrenme, proje temelli öğrenme |
|
10 |
Deneysel çalışmanın deseninin sunulması |
Deneysel çalışmayı planlama |
Tartışma, kubaşık öğrenme |
|
11 |
Deneysel çalışma |
Deneysel çalışmanın uygulanması |
Deneysel süreç |
|
12 |
Deneysel çalışma |
Deneysel çalışmanın uygulanması |
Deneysel süreç |
|
13 |
Deneysel çalışma |
Deneysel çalışmanın uygulanması |
Deneysel süreç |
|
14 |
Deneysel çalışma |
Deneysel çalışmanın uygulanması |
Deneysel süreç |
|
15 |
Deneysel çalışmanın değerlendirilmesi |
Deneysel sürecin raporlaştırılması |
Tartışma, kubaşık öğrenme |
|
16/17 |
Dönem sonu Sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Armstrong, T. (2000). Multiple Intelligences in the Classroom. Second Edition. Alexandria, Virginia USA: Association for Supervision and Curriculum Development.
Selçuk, Z. Kayılı, H. ve Okut, L. (2004). Çoklu Zeka Uygulamaları. Ankara: Maya-Gen Eğitim Yayınları
Gardner, H. (1993). Multiple intelligences: The theory in practice. New York: Basic Books.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
30 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
70 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
0 |
|
2 |
İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. |
0 |
|
3 |
İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
0 |
|
4 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. |
4 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
0 |
|
6 |
İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. |
0 |
|
7 |
Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. |
0 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
0 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. |
0 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
0 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
5 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
0 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. |
4 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
3 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
0 |
|
17 |
Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
3 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
0 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
0 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
7 |
8 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
8 |
48 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 154 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|