|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Matematik Dersinde Kubaşık Öğrenme Uyg. |
|
Dersin Kodu |
: |
SÖ 746 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. KAMURAN TARIM GÖZÜBATIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kubaşık öğrenme yöntemini ve temel prensiplerini bilir. Kubaşık öğrenme yönteminin matematik öğretiminde nasıl kullanılabileceğini açıklar. Kubaşık öğrenme yönteminin matematik öğretiminde nasıl kullanılabileceğini uygulamalarla açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kubaşık öğrenme yönteminin ilköğretim matematik dersinde uygulanmasını öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kubaşık öğrenme ve matematik öğretimi, ilköğretim matematik kavramların(kümeler, sayılar, işlemler, kesirler ve geometri) öğretiminde yöntemin uygulamaları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma, dersin işlenişi ile ilgili bilgilendirme ve kaynakların tanıtılması |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
2 |
Kubaşık Öğrenme yönteminin tanıtılması, matematik derslerde yöntemin uygulanmasına ilişkin örnek etkinlikler |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
3 |
Öğrenme ve öğretme kuramları ve kubaşık öğrenme |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
4 |
Derste kubaşık öğrenme yönteminin matematik derslerinde kullanımına ilişkin etkinliklerin incelenmesi |
lgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Ödev 1 |
Grup tartışması |
|
5 |
Matemetik dersinde kubaşık öğrenme uygulamaları ile ilgili yapılmış makale veya tezlerin incelenmesi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Grup tartışması |
|
6 |
Matemetik dersinde kubaşık öğrenme uygulamaları ile ilgili yapılmış makale veya tezlerin incelenmesi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Grup tartışması |
|
7 |
Matemetik dersinde kubaşık öğrenme uygulamaları ile ilgili yapılmış makale veya tezlerin incelenmesi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Ödev2 |
Grup tartışması |
|
8 |
Vize Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Ev Ödevi |
|
9 |
Öğrencilerin hazırladıkları Matemetik dersinde kubaşık öğrenme yönteminin kullanımına ilişkin ders planlarının incelenmesi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Grup tartışması |
|
10 |
Öğrencilerin hazırladıkları Matemetik dersinde kubaşık öğrenme yönteminin kullanımına ilişkin ders planlarının incelenmesi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Grup tartışması |
|
11 |
Öğrencilerin hazırladıkları Matemetik dersinde kubaşık öğrenme yönteminin kullanımına ilişkin ders planlarının incelenmesi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Grup tartışması |
|
12 |
Öğrencilerin hazırladıkları Matemetik dersinde kubaşık öğrenme yönteminin kullanımına ilişkin ders planlarının incelenmesi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Grup tartışması |
|
13 |
Öğrencilerin hazırladıkları Matemetik dersinde kubaşık öğrenme yönteminin kullanımına ilişkin ders planlarının incelenmes |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Grup tartışması |
|
14 |
Öğrencilerin hazırladıkları Matemetik dersinde kubaşık öğrenme yönteminin kullanımına ilişkin ders planlarının incelenmesi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Grup tartışması |
|
15 |
Değerlendirme |
Dönemi gözden geçirme |
Grup tartışması |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Slavin, R.E. (1990). Cooperative Learning: Theory, research and practice. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs.
Gömleksiz, M. (1997). Kubaşık öğrenme: Temel Eğitim Dördüncü Sınıf öğrencilerinin matematik başarısı ve arkadaşlık ilişkileri üzerine deneysel bir çalışma”. Adana:Baki Kitap ve Yayınevi, No.14. 8.
Johnson, D.W.; Johnson, R.T.; Holubec, E.J. (1987). Structuring cooperative learning: Lesson plans for teachers. Edina, Minnesota: Interaction Book Company.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
0 |
|
2 |
İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. |
0 |
|
3 |
İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
2 |
|
4 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. |
5 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
2 |
|
6 |
İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. |
2 |
|
7 |
Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. |
0 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
0 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. |
0 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
0 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
0 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. |
0 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
0 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
0 |
|
17 |
Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
0 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
0 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
0 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 157 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|