Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Matematik Dersinde Kubaşık Öğrenme Uyg.

Dersin Kodu : SÖ 746

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. KAMURAN TARIM GÖZÜBATIK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kubaşık öğrenme yöntemini ve temel prensiplerini bilir.
Kubaşık öğrenme yönteminin matematik öğretiminde nasıl kullanılabileceğini açıklar.
Kubaşık öğrenme yönteminin matematik öğretiminde nasıl kullanılabileceğini uygulamalarla açıklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kubaşık öğrenme yönteminin ilköğretim matematik dersinde uygulanmasını öğretmek.

Dersin İçeriği : Kubaşık öğrenme ve matematik öğretimi, ilköğretim matematik kavramların(kümeler, sayılar, işlemler, kesirler ve geometri) öğretiminde yöntemin uygulamaları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma, dersin işlenişi ile ilgili bilgilendirme ve kaynakların tanıtılması İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
2 Kubaşık Öğrenme yönteminin tanıtılması, matematik derslerde yöntemin uygulanmasına ilişkin örnek etkinlikler İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
3 Öğrenme ve öğretme kuramları ve kubaşık öğrenme İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
4 Derste kubaşık öğrenme yönteminin matematik derslerinde kullanımına ilişkin etkinliklerin incelenmesi lgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Ödev 1 Grup tartışması
5 Matemetik dersinde kubaşık öğrenme uygulamaları ile ilgili yapılmış makale veya tezlerin incelenmesi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Grup tartışması
6 Matemetik dersinde kubaşık öğrenme uygulamaları ile ilgili yapılmış makale veya tezlerin incelenmesi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Grup tartışması
7 Matemetik dersinde kubaşık öğrenme uygulamaları ile ilgili yapılmış makale veya tezlerin incelenmesi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Ödev2 Grup tartışması
8 Vize Sınavı Sınava Hazırlık Ev Ödevi
9 Öğrencilerin hazırladıkları Matemetik dersinde kubaşık öğrenme yönteminin kullanımına ilişkin ders planlarının incelenmesi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Grup tartışması
10 Öğrencilerin hazırladıkları Matemetik dersinde kubaşık öğrenme yönteminin kullanımına ilişkin ders planlarının incelenmesi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Grup tartışması
11 Öğrencilerin hazırladıkları Matemetik dersinde kubaşık öğrenme yönteminin kullanımına ilişkin ders planlarının incelenmesi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Grup tartışması
12 Öğrencilerin hazırladıkları Matemetik dersinde kubaşık öğrenme yönteminin kullanımına ilişkin ders planlarının incelenmesi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Grup tartışması
13 Öğrencilerin hazırladıkları Matemetik dersinde kubaşık öğrenme yönteminin kullanımına ilişkin ders planlarının incelenmes İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Grup tartışması
14 Öğrencilerin hazırladıkları Matemetik dersinde kubaşık öğrenme yönteminin kullanımına ilişkin ders planlarının incelenmesi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Grup tartışması
15 Değerlendirme Dönemi gözden geçirme Grup tartışması
16/17 Final Sınavı Sınava Hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Slavin, R.E. (1990). Cooperative Learning: Theory, research and practice. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs.
 Gömleksiz, M. (1997). Kubaşık öğrenme: Temel Eğitim Dördüncü Sınıf öğrencilerinin matematik başarısı ve arkadaşlık ilişkileri üzerine deneysel bir çalışma”. Adana:Baki Kitap ve Yayınevi, No.14. 8.
 Johnson, D.W.; Johnson, R.T.; Holubec, E.J. (1987). Structuring cooperative learning: Lesson plans for teachers. Edina, Minnesota: Interaction Book Company.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 5 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 0
2 İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. 0
3 İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 2
4 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 5
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 2
6 İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 2
7 Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 0
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 0
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 0
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 0
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 0
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 0
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 0
14 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 0
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 0
16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 0
17 Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 0
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 0
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 0
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 157
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.28
Dersin AKTS Kredisi: 6