|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dil öğretimi ve öğrenmi nedir? |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
İş birlikli öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
2 |
Türkçe öğretimini etkileyen öğrenme ve öğretim kuramları |
Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması |
İş birlikli öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
3 |
Türkçe öğretimini etkileyen öğrenme ve öğretim kuramları |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
İş birlikli öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
4 |
Türkçe öğretimini etkileyen öğrenme ve öğretim kuramları |
Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması |
İş birlikli öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
5 |
Türkçe öğretimini etkileyen öğrenme ve öğretim kuramları |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
İş birlikli öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
6 |
Türkçe öğretimini etkileyen öğrenme ve öğretim kuramları |
Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması |
İş birlikli öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
7 |
Türkçe öğretimini etkileyen öğrenme ve öğretim kuramları |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
İş birlikli öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Türkçe öğretiminde kullanılan öğrenme yöntemlerine ilişkin örnekler |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
İş birlikli öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
10 |
Türkçe öğretiminde kullanılan öğrenme yöntemlerine ilişkin örnekler |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
İş birlikli öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
11 |
Türkçe öğretiminde kullanılan öğrenme yöntemlerine ilişkin örnekler |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
İş birlikli öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
12 |
Grupla çalışma teknikleri ve aktif etkileşimli öğrenme |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
İş birlikli öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
13 |
Grupla çalışma teknikleri ve aktif etkileşimli öğrenme |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
İş birlikli öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
14 |
Grupla çalışma teknikleri ve aktif etkileşimli öğrenmeyi ilişkin örnekler |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
İş birlikli öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
15 |
Grupla çalışma teknikleri ve aktif etkileşimli öğrenmeyi ilişkin örnekler |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
İş birlikli öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
0 |
|
2 |
İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. |
0 |
|
3 |
İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
0 |
|
4 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. |
0 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
0 |
|
6 |
İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. |
5 |
|
7 |
Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. |
4 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
5 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. |
0 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
0 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
5 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
5 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. |
5 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
0 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
0 |
|
17 |
Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
0 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
0 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
0 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|