|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Astronomi |
|
Dersin Kodu |
: |
FZ 429 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. AYSUN AKYÜZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Gökyüzünü tanıtmak, bilimsel araştırmaların sonuçlarıyla evreni tanımaya çalışmak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Gök cisimlerini ayrıntılı incelemek, yıldız evrimi, galaximiz, diger galaksiler ve kozmoloji konularında temel bilgiler edinmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yıldızların temel özellikleri, yıldız evrimi, samanyolu galaksimiz, komşu galaksiler ve galaksi kümeleri, Aktif galaksiler ve Kozmolojiye giriş |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat Fakültesi derslikleri, UZAYMER, C.U Gozlemevi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yıldızların temel özellikleri ve bunların belirlenme yöntemleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
2 |
Renk-Kadir Diyagramları |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
3 |
Yıldız Oluşumu |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
4 |
Yıldızların Yaşam Döngüsü |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
5 |
Yıldızların Ölümü: Beyaz Cüce, Nötron Yıldızları |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
6 |
Uzay ve Zamanın Sonu: kara Delikler |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
7 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
|
8 |
Çift Yıldızlar |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
9 |
Evrendeki Evimiz : Samanyolu Galaksisi |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
10 |
Galaksimizin Çoklu-Dalga Boyu Gözlemleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
11 |
Evrenin Yapıtaşları: Galaksiler |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
12 |
Aktif Galaksiler |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
13 |
Galaksi Kümeleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
14 |
Kozmolojiye Giriş |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
15 |
Genel Tekrar |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavı |
Final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Astronomi ve Astrofizik, O. Demircan, S Özdemir, B. Gürol
Astronomy: Journey to the Frontier, J.D Fix
In Quest Of the Universe, K.F. Kuhn
Astronomi ve Astrofizik, O. Demircan, S Özdemir, B. Gürol
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
2 |
|
2 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. |
4 |
|
3 |
Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
4 |
|
4 |
Fizik Alanında deneyleri tasarlar. |
3 |
|
5 |
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
4 |
|
6 |
Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
5 |
|
7 |
Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
5 |
|
8 |
Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. |
4 |
|
9 |
Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
3 |
|
10 |
Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
4 |
|
11 |
Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
4 |
|
12 |
Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. |
4 |
|
13 |
Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
4 |
|
14 |
Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. |
3 |
|
15 |
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. |
2 |
|
16 |
Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. |
3 |
|
17 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
5 |
|
18 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
2 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 107 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|