|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Matematik Öğretiminde Çağdaş Uygulamalar |
|
Dersin Kodu |
: |
SÖ 712 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. PERİHAN DİNÇ ARTUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çağdaş öğretim yaklaşımları kullanılarak doğal sayılar ve doğal sayılarda işlem öğretimini açıklar
Doğal sayılar ve doğal sayılarda işlem öğretimine ilişkin örnek uygulamalar yapar.
Çağdaş öğretim yaklaşımları kullanılarak rasyonel sayılar ve işlem öğretimini açıklar.
Rasyonel sayılar ve doğal sayılarda işlem öğretimine ilişkin örnek uygulamalar yapar.
Çağdaş öğretim yaklaşımları kullanılarak geometri öğretimini açıklar .
Geometri öğretimine ilişkin örnek uygulamalar yapar.
Çağdaş öğretim yaklaşımları kullanılarak grafik ve istatistik öğretimini açıklar.
Grafik ve istatistik öğretimine ilişkin örnek uygulamalar yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çağdaş öğretim yöntemlerini kullanarak temel matematik kavramlarının nasıl öğretileceğini öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çağdaş öğretim yöntemleri kullanılarak doğal sayılar ve doğal sayılarda işlemlerin öğretimi, çağdaş öğretim yöntemleri kullanılarak rasyonel sayıların öğretimi, çağdaş öğretim yöntemleri kullanılarak geometri öğretimi, çağdaş öğretim yöntemleri kullanılarak grafik ve istatistik öğretimi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Öğretim üyesi odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çağdaş öğretim yöntemleri kullanarak doğal sayılar öğretimi,
|
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması
|
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası
|
|
2 |
Çağdaş öğretim yöntemleri kullanarak doğal sayılar öğretimi,
|
Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve
en az iki makalenin okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
3 |
Çağdaş öğretim yöntemleri kullanarak doğal sayıların öğretimine ilişkin öğretim uygulamaları |
Örnek uygulamalar hazırlama |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
4 |
Çağdaş öğretim yöntemleri kullanarak dört işlem öğretimi, |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
5 |
Çağdaş öğretim yöntemleri kullanarak geometri öğretimi,
|
Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve
en az iki makalenin okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
6 |
Çağdaş öğretim yöntemleri kullanarak dört işlem öğretimine ilişkin öğretim uygulamaları
|
Örnek uygulamalar hazırlama |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
7 |
Çağdaş öğretim yöntemleri kullanarak rasyonel sayıların öğretimi |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Çağdaş öğretim yöntemleri kullanarak rasyonel sayıların öğretimine ilişkin öğretim uygulamaları,
|
Örnek uygulamalar hazırlama |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
10 |
Çağdaş öğretim yöntemleri kullanarak geometri öğretimi
|
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
11 |
Çağdaş öğretim yöntemleri kullanarak geometri öğretimi |
Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve
en az iki makalenin okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
12 |
Çağdaş öğretim yöntemleri kullanarak geometri öğretimine ilişkin öğretim uygulamaları
|
Örnek uygulamalar hazırlama |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
13 |
Çağdaş öğretim yöntemleri kullanarak grafik ve istatistik öğretimi
|
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
14 |
Çağdaş öğretim yöntemleri kullanarak grafik ve istatistik öğretimi
|
Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve
en az iki makalenin okunması |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
15 |
Çağdaş öğretim yöntemleri kullanarak grafik ve istatistik öğretimine ilişkin öğretim uygulamaları
|
Örnek uygulamalar hazırlama |
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, beyin fırtınası |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Pool, P. (1991). Mathematics methods. Macmillan Education Ltd. London.
Orton, A. ; Wain, G. (1996). Issues in teaching mathematics. Cassell. London.
Billstein, R; Liebskind, S., Lott, J.W. (1993). A problem solving approach to mathematics for elementary school teachers. (5.th edition). Addison-Wesley Pub
Selinger, M. (1997). Teaching Mathematics. Routledge.London an Newyork in association with The Open University.
Sovchik, R. (1989). Teaching Matehematics to Childeren. Harper & Row, Publishers, Inc.New York.
Van De Walle J. A. (2001). Elementary and middle school mathematics (4th edition). Longman.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
0 |
|
2 |
İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. |
0 |
|
3 |
İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
0 |
|
4 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. |
0 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
0 |
|
6 |
İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. |
5 |
|
7 |
Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. |
0 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
5 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. |
0 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
0 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
0 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. |
0 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
0 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
0 |
|
17 |
Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
0 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
0 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
0 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
7 |
42 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 160 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|