Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türkçe Öğretiminin Sorunları

Dersin Kodu : SÖ 753

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. FARUK YILDIRIM

Dersin Öğrenme Kazanımları : Türkçenin güncel problemlerini ele alan kaynak kitapları tarar ve değerlendirir.
Türkçedeki yaygın telaffuz hatalarını çalışır.
Türkçenin kullanımında ortaya çıkan yazım ve noktalama yanlışlıklarını tespit eder.
Yabancı dilden yapılan çevirilerden kaynaklanan yanlışları tespit eder.
Yaygın anlatım bozukluklarını tespit eder.
Dizi , reklam ve film metinlerinde yapılan Türkçe yanlışlıklarını tespit eder.
Tabela , levha ve afişlerde yapılan Türkçe yanlışlıklarını tespit eder.
Türkçenin bugünkü problemleri için makul çözümler yaratır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türkçe öğretiminin sorunlarını fark etmeyi ve bu sorunların kaynaklarını tespit etmeyi,sorunlara çözüm önerilerini öğretmek.

Dersin İçeriği : Türkçenin güncel problemlerini ele alan kaynak kitapların taranması ve değerlendirilmesi Türk dilinin kullanımına ilişkin yanlışlıkların tartışılması Türkçenin mevcut problemlerini ortaya konulup, bu problemlerin sırayla ele alınması Ortaya konulan ve değerlendirilen problemlere çözüm önerileri sunulması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Türkçe öğretiminin tarihi Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması İş birlikli öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
2 Türkçe öğretiminin tarihi Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması İş birlikli öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
3 Okuma eğitiminde sorunlar Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması İş birlikli öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
4 Okuma eğitiminde sorunlar Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması İş birlikli öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
5 Okuma eğitiminde sorunlar Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması İş birlikli öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
6 Dinleme eğitiminde sorunlar Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması İş birlikli öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
7 Dinleme eğitiminde sorunlar Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması İş birlikli öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
8 Dinleme eğitiminde sorunlar Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması İş birlikli öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
9 Ara Sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
10 Konuşma eğitiminde sorunlar Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması İş birlikli öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
11 Konuşma eğitiminde sorunlar Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması İş birlikli öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
12 Yazma eğitiminde sorunlar Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması İş birlikli öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
13 Yazma eğitiminde sorunlar Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması İş birlikli öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
14 Dilbilgisi öğretiminde sorunlar Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması İş birlikli öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
15 Dilbilgisi öğretiminde sorunlar Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması İş birlikli öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
16/17 Dönem sonu sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  AKSOY, Ömer Asım 1980 Dil Yanlışları, İstanbul: Adam Yayınları
 LEWİS, Geoffrey L. 1999
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 8 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 5
2 İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. 5
3 İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 4
4 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 5
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 0
6 İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
7 Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 5
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 5
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 3
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 5
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 5
14 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 5
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 4
16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 5
17 Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 4
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 0
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 3 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 158
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.32
Dersin AKTS Kredisi: 6