Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Matematik Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar

Dersin Kodu : SÖ 719

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. PERİHAN DİNÇ ARTUT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Matematik nedir açıklar.
Matematik öğretiminindeki etkin öğrenme ve öğretme kuramlarını açıklar.
Matematik öğretiminde kullanılan öğrenme ve öğretim yöntemlerini açıklar.
Grupla çalışma teknikleri ve aktif etkileşimli öğrenmeyi açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Matematik konularının öğretiminde çağdaş yaklaşımları öğretmek.

Dersin İçeriği : Matematik nedir Matematik öğretimini etkileyen öğrenme ve öğretim kuramları Matematik öğretiminde kullanılan öğrenme ve öğretim yöntemleri Grupla çalışma teknikleri ve aktif etkileşimli öğrenme Matematik öğretiminde kullanılan öğretim yöntemlerine ilişkin örnekler Grupla çalışma teknikleri ve aktif etkileşimli öğrenmeyi ilişkin örnekler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Öğretim üyesi odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Matematik nedir Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması İş birliğine dayalı öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
2 Matematik öğretimini etkileyen öğrenme ve öğretim kuramları Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması İş birliğine dayalı öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
3 Matematik öğretimini etkileyen öğrenme ve öğretim kuramları Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması İş birliğine dayalı öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
4 Matematik öğretiminde etkileyen öğrenme ve öğretim yöntemleri Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması İş birliğine dayalı öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
5 Matematik öğretiminde kullanılan öğrenme ve öğretim yöntemleri Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması İş birliğine dayalı öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
6 Matematik öğretiminde kullanılan öğrenme ve öğretim yöntemleri Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması İş birliğine dayalı öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
7 Matematik öğretiminde kullanılan öğrenme ve öğretim yöntemleri Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması İş birliğine dayalı öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
8 Ara sınav sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Matematik öğretiminde kullanılan öğrenme yöntemlerine ilişkin örnekler Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması İş birliğine dayalı öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
10 Matematik öğretiminde kullanılan öğrenme yöntemlerine ilişkin örnekler Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması İş birliğine dayalı öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
11 Matematik öğretiminde kullanılan öğretim yöntemlerine ilişkin örnekler Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması İş birliğine dayalı öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
12 Grupla çalışma teknikleri ve aktif etkileşimli öğrenme Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması İş birliğine dayalı öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
13 Grupla çalışma teknikleri ve aktif etkileşimli öğrenme Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması İş birliğine dayalı öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
14 Grupla çalışma teknikleri ve aktif etkileşimli öğrenmeye ilişkin örnekler Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması İş birliğine dayalı öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
15 Grupla çalışma teknikleri ve aktif etkileşimli öğrenmeyi ilişkin örnekler Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması İş birliğine dayalı öğrenme, düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası
16/17 Final sınavı sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sovchik, R. (1989). Teaching Matehematics to Childeren. Harper & Row, Publishers, Inc.New. York.
 Pool, P. (1991). Mathematics methods. Macmillan Education Ltd. London.
 Orton, A. ; Wain, G. (1996). Issues in teaching mathematics. Cassell. London.
 Billstein, R; Liebskind, S., Lott, J.W. (1993). A problem solving approach to mathematics for elementary school teachers. (5.th edition). Addison-Wesley Pub
 Selinger, M. (1997). Teaching Mathematics. Routledge.London an Newyork in association with The Open University.
 Van De Walle J. A. (2001). Elementary and middle school mathematics (4th edition). Longman.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 6 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 0
2 İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. 0
3 İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 0
4 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 0
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 0
6 İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
7 Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 0
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 0
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 0
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 0
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 0
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 0
14 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 0
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 0
16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 0
17 Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 0
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 0
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 0
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 7 42
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 160
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.4
Dersin AKTS Kredisi: 6